آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 مهر ماه 1398 = 24-09 2019

کاهش بهای نفت و پیشرفت در تولید عربستان

در پی اعلام داده‌های حاکی از رشد ضعیف اقتصادی در اروپا و ژاپن و توجه بازار به کاهش تقاضا در آینده و نیز پیشرفت در تولید نفت عربستان، پس از حملات موشکی به تأسیسات نفتی این کشور، قیمت نفت در روز سه‌شنبه دوم مهر (۲۴ سپتامبر) کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت خام برنت با کاهش ۵۳ سنتی به بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۲۴ سنت رسید. این در حالی است که هر بشکه نفت وست تگزاس به بهای ۵۸ دلار و ۱۸ سنت معامله شد که کاهشی ۴۶ سنتی داشته است.

رویترز روز قبل، دوشنبه ۲۳ سپتامبر گزارش داده بود که عربستان سعودی در پی حملات موشکی به تأسیسات نفتی خود توانسته است به ۷۵درصد ظرفیت تولید پیش از حملات برسد و در اوایل هفته آینده به ظرفیت کامل تولید خود خواهد رسید.

وال استریت ژورنال اما نوشته است که تعمیرات تأسیسات می‌تواند ماه‌ها بیش از آنکه انتظار می‌رفت به طول انجامد.


ترمز قیمت نفت کشیده شد

اگرچه قیمت نفت به دنبال حمه به تاسیسات نفتی عربستان و کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت این کشور تا نزدیک ۷۰ دلار در هر بشکه بالا رفته بود اما امروز با اعلام آمریکا مبنی بر استفاده از ذخایر استراتژیک برای کاهش نوسانات،‌ از رشد باز ماند و حتی در ساعات اولیه تا دو درصد نیز پایین آمد.

به گزارش ایرنا، حمله به تاسیسات نفتی عربستان در شرق این کشور تولید نفت دنیا را ۵ درصد کاهش داده است. با این حال عربستان اعلام کرده تا زمان انجام تعمیرات و بازگشت تولید،‌ از ذخایر استراتژیک خود برای پاسخگویی به مشتریان استفاده می‌کند. با این حال داده‌های کشتیرانی نشان می‌دهد پس از آنکه حمله به تأسیسات نفتی عربستان تولید نفت این کشور را نصف کرد، حداقل ۱۱ ابرنفتکش منتظر بارگیری نفت از پایانه‌های نفتی عربستان هستند.با وجود این موارد اما قیمت نفت نتوانست به رشد دیروز خود ادامه دهد.

نفت برنت که دیروز تا مرز ۷۰ دلار نیز بالا رفته بود امروز ۲۲ سنت پایین آمد و ۶۷ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه قیمت خورد. نفت شاخص آمریکا نیز ۴۹ سنت ارزان‌تر از آخرین قیمت‌های دیروز معامله شد و به ۶۲ دلار و ۴۱ سنت رسید.اعلام آمادگی آمریکا برای آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام در پی حمله به تأسیسات نفتی عربستان، از جمله دلایل افت قیمت نفت به شمار می رود.



پلنگ ایران زمین August 16, 2019 03:46 PM

اگر خانه ها٬ مهمانسراها٬ رستورانها را پَسیو کنند٬ انرژی بسیار پایین خواهد آمد
از نیرویِ خورشیدی برایِ آبگرم و الکتریسیته بهره برداری کرد برایِ نمونه میتوان خانه را با تنها یک شمع گرم کرد و در تابستانها نیازی به کولر نخواهد بود
بویژه ساختمانهایِ کهنه که انرژیِ بیشتری هدر میدهند را میتوان با استانداردهای جهانی پَسیو کرد
از فرآوردِ الکتریسیته (فتو ولتایک)٬ نمیتوان مستقیم بهره برداری کرد و در اینجا الکتریسیتهٔ بدست آمده٬ درون سیمِ شهری شده و با کار گذاشتنِ یک شمارنده میتوان اندازهٔ الکتریسیته را خواند برایِ نمونه ۱۰۰ تومان کاربردِ الکتریسیته و ۲۵ تومان فرآوردِ الکتریسیته داشته اید و شما باید ۷۵ تومان برایِ الکتریسیتهٔ کاربرد پرداخت کنید
با نیرویِ گرماییِ فراورده شده از کلکتور٬ آبگرم و شوفاژ رایگان میشود زیرا نیازی به خریدِ گاز و نفت نیست
آب چشمهٔ زندگی: انبارِ گردآوریِ آبِ باران٬ برایِ آبیاریِ باغچه٬ لباسشویی و آبشویهٔ توالت

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی August 16, 2019 04:40 PM

باتحقق چنین فرایندی میتوان آینده ای را تصور نمود که چه ضربات مهلکی را جمهوری اسلامی بر کشور ما وارد نموده است نسلهای آینده بیگناهانی خواهند بود که باید تاوان سنگینی را برای خریت زعمای حکومت اسلامی و تفکرات و تاریک اندیشی روشنفکران دهه های 20 و30 و40 و50 یپردازند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو August 20, 2019 08:24 PM

پرداخت دلار ودیگرارزهای معتبرجهانی فقط وفقط برای گردش تولیدات و صادرات درجهت اقتصاد وپیشرفت ومشاغل سازی کشورهای خریدارنفت بوده است اگرکشورهای صنعتی وپیشرفته که درحقیقت خودشان تعیین کننده قیمت نفت هستند بگویند نفت را به یک دلار می خرند ولی کالای تولیدی ازنفت را به ده دلار می فروشند لاعلاجانه کشورهای اسلامی صادرکننده نفت هم خواهند پذیرفت زیرکه ساختارصنعتی وتکنیکی و تولیداتی غیروابسته ندارند وفقط نمازو روضه و مفاتیح وآیات و آخوند ها را دارندو همچنان به تولیدات خارجی وابسته هستند وتازمانی که نفت درمقابل دلارویورو خرید وفروش میشود زالوهای عبابردوش هم به آن چسبیده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: