آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 مرداد ماه 1398 = 30-07 2019

بازداشت 70 زن دوچرخه سوار در تهران

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در رابطه با بازداشت حدود 70 نفر بانوی دوچرخه سوار حوالی میدان ولیعصر گفت: ما به موضوع دوچرخه سواری اصلا کار نداریم. آنچه برای ما اهمیت دارد اجرای قانون و مقررات و پاسداری از عفاف و حجاب در جامعه است. عفاف و حجاب مبنای شرعی دارد و عدم رعایت آن در قانون جرم شمرده شده است.

وی افزود: با این مصادیق کاری نداریم. اگر اقدامی توام با وصف مجرمانه باشد با آن برخورد می کنیم و اگر فاقد وصف مجرمانه باشد کسی تحت تقیب قرار نخواهد گرفت. ملاک ما اصلا دوچرخه سواری نیست ملاک قانون و مقررات شرعی و رعایت عفاف و حجاب است.


ابهام‌های تازه در ماجرای ربوده‌شدن لیدا کاوه

روزنامه دولتی ایران در شماره دوشنبه‌ ۱۰ تیرماه به ‌نقل ‌از لیدا کاوه، زن جوان دوچرخه سواری که به مدت یک هفته‌ ناپدید شده بود، نوشت گروهی او را ربوده بودند تا قلب او را به کس دیگری پیوند بزنند. این در حالیست که سرکرده نیروی انتظامی تهران پیش تر گفته بود: بحث ربایش مطرح نیست.

خبر ناپدید شدن لیدا کاوه که دوچرخه‌سوار حرفه‌ای است، در شبکه‌های اجتماعی منتشر و گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد علل این واقعه و سرنوشت او مطرح شد.

روزنامه ایران در گزارش خود درباره این پرونده به‌ نقل از خواهر لیدا کاوه نوشت او عصر جمعه، ۳۱ خرداد، برای خرید به مجتمع تجاری میلادنور در شهرک غرب تهران رفته ‌بود، که ناپدید می‌شود.

تصاویر دوربین‌های مداربسته در منطقه نشان داده‌اند که لیدا کاوه پیاده به میدان صنعت در شهرک غرب رفته است اما تصویری از سوارشدن او در خودرو یا درگیری و آزار در دست نیست. سرانجام ساعت ۱۷:۳۰ شنبه ۸ تیرماه زن جوانی، تلفنی به پلیس ۱۱۰ خبر می‌دهد که در پارکی در نزدیکی بلوار «مرزداران» زن جوان نیمه‌جانی به ‌سختی از او خواسته با پلیس تماس بگیرد. پلیس لیدا کاوه را شناسایی کرده و او را به بیمارستان آتیه در شهرک غرب منتقل می‌کند.

لیداکاوه پس از بهبود شرایط جسمی خود گفته در راه بازگشت به خانه، در میدان صنعت سوار پرایدی می‌شود و سرنشینان پس‌ از سوار شدن، سرش را زیر صندلی عقب برده و او را به سکوت وامی‌دارند. کاوه می‌گوید در میانه ‌راه بی‌هوش می‌شود و وقتی چشم باز می‌کند درون خانه‌ای بوده است. به گفته این دختر جوان به او در چند روز اول دارو تزریق می‌کردند و او نیم‌هوشیار بوده است.

او افزود: ‌«پس ‌از چند روز گفتند می‌خواهند قلب مرا به شخص دیگری پیوند بزنند. در همان خانه آزمایش‌های لازم برای پیوند قلب را از من گرفتند. اما بعد از چندروز گفتند که قلب برای پیوند به‌ کسی‌ که در نظر داشته‌اند به ‌درد نمی‌خورد و پس‌از این‌که داروهای زیادی به من زدند، دوباره مرا سوار خودرو کردند.»

به نوشته روزنامه ایران بررسی‌های پلیس برای اثبات درستی حرف‌های لیدا کاوه و دست‌گیری آدم‌ربایان احتمالی ادامه دارد.

فرمانده پلیس پایتخت: بحث ربایش مطرح نیست

به گزارش رادیو آلمان، پیش از انتشار گزارش روزنامه ایران سردار حسین رحیمی فرمانده پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ماجرایی که برای خانم کاوه روی داده بود، گفت که "بحث ربایش مطرح نیست".

سردار رحیمی درباره ماجرای مفقود شدن لیدا کاوه افزود که «خوشبختانه این خانم مشکل خاصی ندارد و اطلاعات تکمیلی در پرونده این خانم اعلام می‌شود.»

رحیمی ضمن تشریح نحوه پیداشدن خانم کاوه، به شرا یط روحی او اشاره کرد که سبب انتقالش به بیمارستان شده ولی "پزشکان با معاینات انجام شده اعلام کردند مشکلی در این زمینه وجود ندارد." او در ادامه از حضور خانم کاوه در پلیس آگاهی خبر داد " تا بررسی‌ها و تحقیقات بیشتر درباره چرایی مفقودی‌اش انجام شود اما تاکنون کسی در این زمینه دستگیر نشده است."



آرش - صبحی June 25, 2019 08:22 AM

با توجه به سخنان اخیر آقای ابراهیم رئیسی در شبکه های تلویزیونی که احترام به حقوق زنان وحتی مدعی بودن نظام اسلامی در مورد احقاق حقوق زنان رادر زمره وظایف قوه قضائیه برشمردند، میتوان رسیدگی ومسئولیت مفقود شدن لیدا کاوه دختر دوچرخه سوار رابعهده رئیس قوه قضائیه نهاد تا دستور بدهند ظابطین دادگستری هر چه زود تر آدم ربایان قانونی وغیر قانونی را رد گیری نموده وموجبات آزادی لیدا کاوه را فراهم نمایند وبا قانون شکنان ونیروهای خودسر وآتش به اختیار در چهار چوب قانون یک برخورد جدی بعمل آید درغیر اینصورت کشور ممیتواند رهسپار یک بی قانونی وقانون شکنی از سوی اوباش ونیروهای فرصت طلب اتش به اختیار بشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


کجاست امنیت ؟رهبر اتش به اختیار June 25, 2019 05:35 PM

شما بگردید در تاریخ که پادشاه ویا حاکم ویا حتی یک سردار فاتح مملکتی به مردم وجوانان همان مملکت برعلیه زنان ودختران همان مملکت(فرمان اتش به اختیار) داده باشد!؟فرمان اتش به اختیار مربوط به میدان جنگ است بر علیه دشمن ایا میلیونها نفراز دختران وجوانان این مملکت دشمنان مملکت وکشور خودشان هستند؟ هرگز! صدور چنین فرمانی علاوه بر اعلام شکست رهبر غیرمنتخب)اثبات بیگانه بودن واشغالگربودن همه این حاکمان مملکت است تمامی مسئولین ومقامات وپیروان واستمرارطلبان ومزدورانشان شریک تمامی جرائم وجنایات هستند ولازمه فرهیختگان وکلای این ملت بااعلام جرم وشکایت به دادگاههای حقوق بشر وبین المللی بیگانه بودن وابطال تمامی قراردادهای این بیگانکان را بطلبیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو June 25, 2019 06:33 PM

بنده محترمانه ازخدای بزرگ خالق انسان سئوالی دارم جناب خدا مگه نگفتی که همه انسان ها را توخلق کردی و ازنظرجنابعالی یکسان هستند چه زن ومرد- مگه نگفتی که حسابرسی به اعمال وکردارها انسان بعد ازفوتشان است که طبق رفتاروکردارشان درعالم هستی شان باید درعالم آخرت جوابگوباشند که بهشت و یاجهنم جایگاه ابدیشان میشود حالا انکارنظرمبارکتان عوض شده ودرعلام هستی دراین چهل ساله بهشت وجهنمی تدارک دیدید که ایرانی ها باید جهنم درایران شاملشان شود - تازی تبارها بهشت درایران - اگرهم جناب محترم خدای برزگ وحی می کنی که درکائنات حضورداری ونه درایران - پس چه موجود وموجوداتی جهنم را برای مردم ایران تدارک دیده اند؟ وحی میکنی که شیطان ها هستند و ضد بشرایرانی ایران سئوال راه رهائی ازشر شیطان وشیاطین چیست؟ وحی می کنی ازمردم ایرانی ایران حرکت ازمن حمایت

گزارش یا اعتراض به این نظر


قدمت ایرانی برعرب June 30, 2019 04:39 AM

این جماعت حاضر حذب شکم تمامشان نون ایرانی میخورند اما عرب لیسند همین ملا ریئسی که میگید دست نشانده صددرصد ملا گشنه علی چلاقه میدانید این ملعون پست چقدر درزندان تجاوز بعد اعدام بگفته چندنفر از کنار گذاشته های پست ها اینان با تاریخچه قبل اسلام ما مشکل دارند یعنی حیات و بزرگی وقانون بندی که درزمانش عربی نبوده همینه با تک تک ما ایرانی ها دشمنند چه زن چه مردم ایران بزرگ قبلا هم گرفتار این تازیان بوده ولی بعد مدتدتی اًگاه وخودبیرونشان کرده تارخ شاهد است چطور این ملاهای گشنه با کمک خارج زنده ماهم باکمکخود وبیرونی ها بر اینان غارت گر فایق آیم بسیار نزدیک است هموطن ایرانی

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 30, 2019 12:35 PM

از همان روز اولی که اعلام کردند لیدا کاوه مفقود شده کاملا"روشن بود که لیدا توسط سربازان گمنام وبسیجی های بی پدرومادر وحرامیان اسلامی ربوده شده و اداره آگاهی وقوه قضائیه و نهادهای انتظامی مسئولیت کشف این آدم ربائی ومحاکمه آدم ربایان را بعهده دارند هرگونه تعللی در این قضیه متوجه مسئولان آگاهی و نیروی انتظامی خواهد بود البته این را قبلا" نوشته بودم ولی بار دیگر تکرار میکنم چون در حکومت ملایان هر جرمی بعنوان قانون صورت میگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Aryan July 1, 2019 03:07 PM

این حکومت خمینی را ملت ایران انتخاب کرده روز عاشورا که بدترین روز در ایرانه کیا میرند سینه میزنند یا زنجیر خوب ملت ایران این حکومت خود ملت ایران انتخاب کرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: