آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 فروردین ماه 1398 = 27-03 2019

سیل فارس و وضعیت ناروشن تخت جمشید+عکس

شکوه میرزادگی

سیل و وضعیت ناروشن تخت جمشید!

آن گونه که خبرگزاری های دولتی گزارش می دهند؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفته است که: «بارش شدید باران و سیلاب در شیراز، خسارتی به تخت جمشید وارد نکرده است».

از آنجایی که این سازمان همیشه در ارتباط با خطراتی که میراث فرهنگی و تاریخی ایران را تهدید کرده گزارش ها غیرواقعی داده است، هنوز نمی توان قبول کرد که واقعا این اظهار نظر درست و واقعی باشد. باید توجه داشت که چند سال پیش هم سیل ضایعاتی برای تخت جمشید به بار آورده بود و بالاخره هم با فشار دوستداران میراث فرهنگی در داخل و خارج و کمک یونسکو از ادامه این ضایعات جلوگیری شد.

البته در تخت جمشید کانالی هایی از دو هزار سال پیش وجود دارند که اگر به طور مرتب تمیز شوند، از این ضایعات طبیعی جلوگیری خواهد شد. ولی در این مورد هم متاسفانه سازمان میراث فرهنگی همیشه بی توجهی کرده است.

عکس هایی که در این صفحه هست عملیات نجات بخشی پس از فروکش شدن سیل را نشان می دهد. سازمان میراث فرهنگی مدعی ست که این عملیات حفاظتی توسط تیم حفاظت میراث جهانی تخت جمشید آغاز شده است. اما به نظر می آید که بیشتر مردمان علاقمند و داوطلب در این کار شرکت داشته اند تا مسئولین سازمان میراث فرهنگی.

ایران پرس نیوز


ایران پرس نیوز




شهنام March 26, 2019 10:26 AM

اگر به تخت جمشید آسیبی‌ وارد نشده به علت شعور و فهم شهرسازی مهندسان ۲۵۰۰ سال پیش ایران است حدودا ۲ سال پیش کانال‌های زیرزمینی تخلیه ی آب در زیر تخت جمشید کشف و لایروبی شد ( میتوانید در گوگل سرچ کنید ) و همین کانال‌های شگفت انگیز باعث نجات تخت جمشید شد ولی مهندسان بدتر از گاو تربیت شده در این رژیم کانال‌ها و مسیل‌ها را تصرف میکنند و ویلا و جاده میسازند و نتیجه این میشود که دیروز دیدیم خاک بر سر رژیم اسلامی که از این دین متعفنشان هیچ چیزی به جز نکبت و مرگ زاده نشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حمید March 27, 2019 05:49 AM

همین سیل نشون داد ما گیرچه بیشرافت هایی افتاده ایم بابا ایران اشغال شده مغول و چنگیز هم اینقدر ایرانی نکشتند و اینقدر غارت نکردند باز هم خاک تو سرهایی پیدا میشن که برن برای اینها مردم را کتک بزنند و برای چندرغاز بشن نیروی انتظامی یا برن تو سوریه کشته بشن ما کی میخواهیم از خواب بیداربشیم؟ تازه اینها میخواستند با امریکا بجنگند کجا هستن اون پاسدارهای مفت خور که برای سوریه و عراق و غزه خونه و بیمارستان درست میکنند؟ موقع سیل کجا بودن؟ مدیریت بحرانشون کجا بود؟ همه شون تابعیت کشورهای دیگه رو گرفتن و توله هاشون هم اونجا زندگی میکنند گندش هم که بالا میاد از این پست عزل میشن یه پست دیگه میگیرن اینها حالا میخوان ما را به جنگ با امریکا بکشند تا هر کسی از گشنگی نمرده یا اعدام نشده اون هم ازبین بره دیگه مزاحم براشون نمونه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: