آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 فروردین ماه 1398 = 25-03 2019

حمله هوايی اسرائیل به دفتر رهبر حماس در غزه

نیروی هوایی اسرائیل به دفتر رهبر حماس در غزه حمله کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد: نیروی هوایی اسرائیل به دفتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه حمله کرد.

ساختمانی در منطقه شهری ریمال به طور منظم هدف بمباران قرار گرفت که چندین ساعت ادامه داشت و این حملات در واکنش به شلیک موشک از نوار غزه به یک منطقه مسکونی در تل آویو بود که در جریان آن هفت نفر زخمی شدند که شامل سه کودک نیز بود.

ارتش اسرائیل اعلام کرد: "هواپیمای نظامی اسرائیل چندی پیش به دفتر اسماعیل هنیه، رهبر سازمان تروریستی حماس در منطقه ریمال در بخش شمالی نوار غزه حمله کردند. این ساختمان برای برگزاری بسیاری از جلسات نظامی مورد استفاده قرار می گرفت."

ارتش اسرائیل یادآور شده که پیشتر نیز به ساختمان پنج طبقه وزارت کشور نوار غزه و ساختمان سه طبقه که به طور مخفیانه توسط سرویس های اطلاعاتی حماس مورد استفاده قرار می گرفت حمله کرده بود.


اصابت موشک به خانه ای در تل آویو

دست‌کم شش تن در مرکز اسرائیل در پی حمله راکتی که از نوار غزه انجام شد، زخمی شدند. دو کودک سه و ۱۲ ساله در بین زخمی‌ها هستند که طبق گزارش‌ها جراحت آن‌ها سطحی است.

به گزارش یورونیوز، یک خانه مسکونی در منطقه شارون در شمال تل‌آویو بر اثر این حمله راکتی که ساعت حدود پنج صبح به وقت محلی صورت گرفت، تخریب شد. (فیلم زیر)

طبق گفته ارتش اسرائیل، در این حمله، یک موشک از رفح در نوار غزه شلیک شد. آژیر حمله هوایی، چند دقیقه قبل از شلیک این موشک، در تل‌آویو و مناطق اطراف فعال شده بود.

یازده روز پیش (۱۴ مارس ۲۰۱۹) نیز دو موشک از سوی غزه به سمت تل‌آویو شلیک شد که چند ساعت بعد از این شلیک، ارتش اسرائیل ۱۰۰ نقطه از مواضع حماس را در غزه هدف قرار داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که هم اکنون برای شرکت در نشست آیپک ( کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) در واشنگتن حضور دارد، اعلام کرد که به خاطر این حمله موشکی سفر خود را کوتاه خواهد کرد و به اسرائیل برمی‌گردد. او قرار است عصر دوشنبه به وقت محلی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

وی در واکنش به حمله موشکی به تل‌آویو اعلام کرد که پاسخ قدرتمندی به این حمله داده خواهد شد.




www.youtube.com/watch?v=nDX0BKpSUsA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: