آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 فروردین ماه 1398 = 19-04 2019

هراس سیل‌زدگان از پشه و لجن با آغاز فصل گرما

انباشت لجن در کوچه‌ها و حاشیه شهرهای سیل‌زده افزایش می‌یابد. در شهرها آب فروکش کرده ولی هزاران هکتار زمین‌ هنوز زیر آب است و فضای مناسبی ساخته برای رشد و نمو پشه‌ها. سیل‌زدگان از شیوع بیماری‌های عفونی و انگلی وحشت دارند.

در همین حال سخنگوی سازمان اورژانس نسبت به تردد در مناطق سیل‌زده لرستان بدون ماسک تنفسی هشدار داد.

یک مقام وزارت بهداشت نیز روز جمعه در مصاحبه با ایسنا هشدار داد که وضعیت در مناطق سیل‌زده کشور بحرانی است.

برکاتی ضمن اشاره به وضعیت شهرهای ترکمن‌نشین ایران گفت که در استان گلستان بیشتر نگرانی‌مان بروز بیماری‌های عفونی و انگلی منتقله از طریق آب و غذا است.

وضعیت در مناطقی که آب‌گرفتگی هنوز به طور کامل برطرف نشده وخیم‌تر است. در آققلا که یکی از نخستین شهرهای آب گرفته ایران بود، آب هنوز در بخشی از شهر کاملا تخلیه نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم هشدار داده که خطر بیماری‌های عفونی، پوستی، اسهال، هپاتیت و مارگزیدگی مردم مناطق سیل‌زده را تهدید می‌کند. به گفته دکتر فاضل شیوع این بیماری‌ها با فروکش کردن سیل و گرم شدن هوا شایع می‌شود.


اعمال فشار علیه امدادگران

با افزایش نارضایتی سیل‌زدگان خوزستان از نارسایی اقدامات نهادهای دولتی و حکومتی در یاری رساندن به مردم این استان، فشار بر امدادگران تشکل‌های مردم‌نهاد افزایش یافته است.

کیهان خامنه ای هفته گذشته امدادگران مردمی را که برای کمک به سیل زدگان در خوزستان حضور دارند، به سیاه‌نمایی علیه حکومت متهم کرد. مطابق گزارش‌ها شماری از امدادگران تشکل‌های مردم‌نهاد در خوزستان به اتهام‌های مشابهی بازداشت شده‌اند.

همچنین سپاه پاسداران در وحشت از انتشار اخبار واقعی سیل در خوزستان، دستکم ۲۴ تن از کاربران فضای مجازی را دستگیر کرده است. این در حالیست که مردم سیل‌زده در مناطق مختلف از جمله خوزستان به نحوه اطلاع‌رسانی صداوسیمای جمهوری اسلامی اعتراض دارند،

رئیس جنایتکار پلیس موسوم به فتا در استان خوزستان، علت بازداشت این افراد را «پخش اخبار منحرف» و «شایعات» مربوط به سیل عنوان کرده که به ادعای او موجب تشویش اذهان عمومی شده بودند.

همزمان به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهاى امنیتى شمارى از شهروندان اهوازی را که در اعتراضات روز جمعه ۲۳ فروردین شرکت کرده‌ بودند، بازداشت کردند.

فیلم زیر: اعتراف فرمانده نیروی زمینی سپاه به خشم و عصبانیت مردم از مسئولان بی کفایت و فاسد نظام




www.youtube.com/watch?v=Oovwelp5WbU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: