آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 اسفند ماه 1397 = 19-03 2019

یک دنیا رسوايی برای کتاب "دشمن شناسی" رهبر

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری، در گفتگو با کمپین حقوق بشر ایران از صدور حکم شش سال حبس و مطالعه و رونویسی از سه کتاب مرتبط با رهبر جمهوری اسلامی خبر داد.

بنا بر این گزارش، سه کتاب خامنه ای از جمله "دشمن‌شناسی" در مورد دیدگاه‌های رهبر جمهوری اسلامی درباره "دشمن"‌ هستند که مطالعه و رونویسی آن برای بهنام ابراهیم زاده به عنوان مجازات در نظر گرفته شده است.

ابراهیم‌زاده می‌گوید که "انتظار حکم زندان را داشتم اما مطالعه سه کتاب و رونویسی از آن هم اضافه شده است". او تاکید دارد که "حاضرم یک سال حبس بکشم اما این کتاب‌ها را مطالعه نخواهم کرد."

پیش از این برای ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، نیز مطالعه و رونویسی از سه کتاب مرتبط با رهبر جمهوری اسلامی به عنوان مجازات تکمیلی در نظر گرفته شده بود.

فرزند ابوالفضل قدیانی در توییتر درباره‌ این حکم نوشته است: «در حکم از باب مجازات تکمیلی ابوالفضل قدیانی به ایشان تکلیف شده است که نسبت به مطالعه و رونویسی کتاب‌های زیر اقدام نماید: حکایت زمستان به قلم سعید عاکف، داستان سیستان به قلم رضا امیرخانی، کتاب دشمن شناسی، انتشارات انقلاب اسلامی (لابد برای شناخت بیشتر آقای خامنه‌ای).»

واکنش دفتر خامنه ای به حکم دادگاه

انتشار آثار مرتبط با رهبر معظم انقلاب برای آشنایی با رأی و اندیشه و نیز زندگی و سیره اخلاقی و اجتماعی معظم‌له است و بکارگیری آن به عنوان مجازات یک مجرم، بدسلیقگی است.

دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب هیچ توصیه ای به دادگاه هاجهت مطالعه اجباری آثار رهبر انقلاب توسط محکومان ندارد و این کار را مغایر با اثربخشی‌وروح‌کارفرهنگی‌می‌داند.



علی March 19, 2019 09:18 PM

یاد غلامحسین ساعدی بزرگ گرامی سالها قبل نمایشنامه دیکته و زاویه را نوشت که اجرای آن از تلویزیون پخش شد حالا همه پلیدی‌هایی را که نویسندگان با تخیل خود نوشته بودند این جماعت پلید دارند در صحنه واقعی زندگی به اجرا میگذارند این قضیه دیکته ساعدی در ایران بعد از حکایت مزرعه حیوانات و سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار جورج اورول که خمینی آن را به واقعیت رساند دارد اتفاق می افتد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali March 19, 2019 09:48 PM

الحق خواندن اراجیف خامته ایی بدترین مجازاته ! ! حداقل این یک چیزو درست فهمیدن تو این چهل سال هههههه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: