آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 دی ماه 1397 = 19-01 2019

بازداشت یک زوج دو تابعیتی ایرانی - آمریکایی

بازداشت و فشار بر یک زوج دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی توسط سپاه پاسداران

خبرگزاری هرانا – عماد شرقی شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی در فروردین ماه سال جاری توسط نهاد اطلاعات سپاه به ظن جاسوسی بازداشت و به تازگی با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است، علیرغم آزادی کماکان گذرنامه های او و همسرش بهاره عمیدی توسط نهاد سپاه توقیف است و اجازه خروج از کشور به آنها داده نمی شود. آقای شرقی بازرگان شناخته شده ای است و خانم عمیدی نیز به عنوان شاعر و فعال مدنی شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عماد شرقی شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی که به همراه همسرش بهاره عمیدی ساکن شهر واشنگتن دی سی در آمریکا هستند پس از مدت حدود نه ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه واقع در زندان اوین، بالاخره طی ماه گذشته با تودیع قرار آزاد شد. این زوج در حال حاضر بدون اینکه تاریخ دادگاه مشخص شده باشد در وضعیت بلاتکلیفی در ایران بسر می‌برند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “در فروردین‌ماه سال جاری، حدود ۲۰ تن از نیروهای امنیتی که بعداً مشخص شد از نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بودند شبانه به منزل شخصی عماد شرقی و همسرش در تهران رفته و وی را بازداشت کردند. آقای شرقی پس از حدود ۹ ماه بلاتکلیفی و بازداشت در زندان اوین، بالاخره در آذرماه با قرار وثیقه موقتا از زندان اوین آزاد شد”.

این منبع در ادامه افزود: “اطلاعات سپاه پاسداران ایشان را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده و پس از بازداشت نیز پاسپورت وی و همسرش بهاره عمیدی را ضبط کرده‌اند تا مانع از خروج احتمالی آنها از ایران بشوند. تاریخ دادگاه هنوز مشخص نیست و در حال حاضر در وضعیت نامعلومی بسر می‌برند”.

به گفته منبع مطلع از جزییات پرونده این زوج، “بهانه مفتوح شدن این پرونده در رابطه با فعالیت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در ایران بوده است اما در خلال پرونده اتهامات و مصادیق دیگری ذیل اتهام جاسوسی مطرح شده است”

عماد شرقی کارشناس علم فروش و بازاریابی و بهاره عمیدی، شاعر و نویسنده و، اصالتاً از اهالی یزد هستند.

عماد شرقی ساکن واشینگتن دی سی آمریکا است و مقالات متعددی از وی در خصوص علم فروش و بازاریابی منتشر شده است. وی موسس گروه دوبکس (Dubex) در آمریکا است و در ۲۰ سال گذشته به بازرگانی سرشناس در صنعت پتروشیمی در خاورمیانه و آمریکا تبدیل شده است.

این بازرگان سرشناس همچنین در بازار صنایع هوایی نیز دارای سابقه فعالیت است و حتی در سال ۲۰۱۵ با انتشار مقاله ای ایران را بعنوان بازار جدید فروش هواپیما معرفی کرده بود.

از بهاره عمیدی دیگر شهروند ایرانی-آمریکایی مورد اشاره این گزارش کتاب‌هایی به انگلیسی منتشر شده که از آنها می‌توان به آخرین اثر وی، کتاب “چرخ و فلک زندگی” (The Carousel of Life) اشاره کرد. وی بیش از ۷۰ مقاله در باره شعر و ادبیات تطبیقی به زبان‌های انگلیسی و فارسی منتشر کرده است. بخشی از تحقیقات وی در باره اشعار مولوی رومی و جبران خلیل جبران بوده است. عمیدی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی مشاوره خانواده، ازدواج و کودک از کالج نوتردام و دارای مدرک دکترای روانشناسی آموزشی از دانشگاه کاتولیک واشنگتن است. عمیدی “شعر درمانگر” است و معتقد است که کلمات و صدا در فرآیند درمان بسیار موثر واقع می‌شوند.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری مهر در سال ۹۶ از وی منتشر کرده است، خانم عمیدی سال‌های بسیاری را در آمریکا و خاورمیانه صرف کار با جوانان، زنان در خانه‌های امن، قربانیان قاچاق انسان و مردان در اردوگاه‌های کار کرده است و جلسات شعر، کارگاه‌ها و سمینارهایی را در دانشگاه‌ها و مدارس با موضوع شعر درمانی برگزار کرده است. عمیدی همچنین در سیلیکون ولی با گروه‌هایی از متخصصان تکنولوژی شرکت‌های بین‌المللی در زمینه شعر درمانی همکاری کرده است.

حکومت جمهوری اسلامی ایران به بازداشت ایرانیان دو تابعیتی شهرت دارد و با توجه به سابقه، برخی می گویند حکومت ایران از این زندانیان برای معامله و فشار به کشورهای غربی استفاده می کند.

در سال ۹۶ خبرگزاری رویترز طی گزارشی اعلام کرد سپاه پاسداران ایران در طول دو سال گذشته دست‌کم ۳۰ نفر از شهروندان دو تابعیتی ایرانی را به اتهاماتی از قبیل جاسوسی بازداشت کرده‌است.



حاکمان مافیا January 19, 2019 06:07 PM

با نگاهی به عملکرد وکارنامه چهل ساله این حکومت اخوندی باجنایت وخونریزی واعدام دربالای پشت بام محل سکونت ودرحضورخودخمینی اغاز شد وبا دستگیری وقتل روشنفکران وتروروگروگانگیری وراه اندازی جنگ با عراق و8سال ادامه دادن بیهوده با سود رساندن به سازندگان سلاح ودرادامه فقط غارت وچپاول ثروت ملت (باج دادن به اروپا وچین وروسیه برای حفظ حکومت ننگینشان)وقاچاق مواد مخدروزمین خواری ونابودی جنگل ها ومنابع اب ومحیط زیست وفروش اب وخاک ودریا وبندرها وبدون توجه به اینده این مملکت وملت!؟ فقط ظلم وبیعدالتی وحبس وشکنجه وزندان واعدام برای مردم (خودشانوقوم وقبیله اشان ازادبرای هرغارت وجنایت وفسادی)اخوندئهای حاکم خود رامسلمان وشیعه وپیروعدالت امام علی وحسین میدانند!چرااز500000 اخونداین مملکت به دفاع ازاسلام وامامان هیچ صدایی شنیده نمیشود؟ایااسلام ناب محمدی همین است؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: