آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 اسفند ماه 1397 = 08-03 2019

برداشتن حجاب اجباری در ایران؛ تقدیر آمریکا

تقدیر وزیر خارجه آمریکا از زنان ایرانی معترض به حجاب اجباری، در مراسم اهدای «جایزه زنان شجاع» وزارت خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مراسم اهدای «جایزه زنان شجاع» در وزارت امور خارجه آمریکا از تلاش زنان ایرانی تقدیر کرد.

به گزارش صدای آمریکا، آقای پمپئو روز پنجشنبه ۱۶ اسفند در مراسم اهدای «جایزه زنان شجاع» با اشاره به اعتراض‌های یک سال گذشته زنان در ایران گفت: «سال گذشته، درست در همین موقع، ده‌ها زن در سراسر ایران در اعتراض به قوانینی که آنها را مجبور به پوشیدن حجاب در اماکن عمومی می‌کند به خیابان‌ها ریختند.»

وی افزود: «این زنان شجاع، در استفاده از حق آزادی خود، در برابر دوربین‌ها حجاب از سر خود برداشتند؛ چهره‌های آنها به وضوح قابل مشاهده بود. آنها با آگاهی از قساوت رهبران خود چنین کاری را کردند. و روز بعد، در روز بین المللی زن، نیروهای پلیس به اعتراض آنها یورش بردند. بسیاری از این زنان دستگیر شدند. برخی از آنها در حبس مورد ضرب و شتم یا شکنجه قرار گرفتند. دست کم یکی از آنها به ۲۰ سال زندان محکوم شد و دیگران وادار به خروج از کشور شدند.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «گرفتاری این زنان ایرانی فقط یک نمونه از خطراتی است که بسیاری از زنان با آنها روبرو هستند.»


آمریکا برای مردم ایران احترام زیادی قایل است

وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توییتر خود ضمن اعلام حمایت آمریکا از مردم ایران نوست: آمریکا برای مردم ایران احترام زیادی قایل است.

مایک پمپئو در توییت خود در این باره نوشت: آمریکا برای مردم ایران احترام زیادی قایل است، بنابراین، من معتقدم که شنیدن نظرات مردم ایران به‌طور مستقیم برای واشنگتن اهمیت دارد. به همین دلیل از ایرانی‌ها خواستم تا سوالات خود را مطرح کنند و تاکنون بیش از صدها هزار پرسش از طرف مردم ایران دریافت کرده‌ام که بسیاری از آنها را پاسخ داده‌ام و شما می‌توانید با مراجعه به توییتر فارسی من بسیاری از پاسخ‌هایم به این سوالات را ببینید. (فیلم زیر)


آقای پمپئو شرمنده ایم که باید اینها را بنویسیم!

روزنامه حکومتی "سیاست روز" در مطلبی که تائیدی است بر سخنان وزیر خارجه آمریکا در مورد چهل سال فساد و دزدی رژیم ملاها نوشت: شرمنده‌ایم از این‌که در آستانه چهل سالگی انقلاب باید از گم شدن پول کلانی در دو سال قبل بنویسیم.

این روزنامه حکومتی نوشت: مبلغ ۱۶هزار میلیارد تومان از محل فروش داخلی گاز طبیعی به حساب خزانه واریز نشده است و نیز مبلغ یک میلیارد و ۱۷۷میلیون دلار منابع حاصل از فروش نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی واریز نشده است. دولت باید توضیح دهد که چرا چنین پول هنگفتی در روزهایی که مدام گفته می‌شد بودجه نداریم و باید صرفه‌جویی شود دیده نشده و قبل از تذکر نمایندگان خود دولت و دستگاهش متوجه ناپدید شدن آن نشده‌اند؟!

این منبع نوشت: پولی که بعد از فروش نفت قرار بود مستقیم وارد خزانه شود و نشده! ...ناراحتیم که باید بنویسیم که دوباره پولی گم شده، شرمنده‌ایم از این‌که در آستانه چهل سالگی انقلاب باید از گم شدن پول کلانی در دو سال قبل بنویسیم.




www.youtube.com/watch?v=0WLFnCDVPXc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: