آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 بهمن ماه 1397 = 15-02 2019

فیلم؛ فاجعه دردناک زیست محیطی در خوزستان

فیلم زیر: آسیب‌‌های گسترده مالچ‌پاشی به شن‌زارهای خوزستان

بیش از ۱۱ هزار هکتار از شن‏‎زارهای طبیعی منطقه حفاظت‌شده "میشداغ" در جنوب‌غربی استان خوزستان مالچ ‏پاشی شده است. هدف مقابله با ریزگردهاست اما مالچ‌پاشی آسیب‌های جدی به محیط زیست در این منطقه وارد کرده است. مالچ پاشی، همه گیاهان و جانوران زیر خاک را خشک کرده و امکان زیست در منطقه مالچ‌پاشی‌شده را برای همیشه از میان می‌برد. منطقه حفاظت‌شده "میشداغ" زیستگاه حیوانات بسیاری از جمله گونه‏‎های کمیاب و در معرض خطر انقراض است.

مالچ پاشی (قیرپاشی به طبیعت) راهکاری خجالت‌آور و سرطان‌زا برای مهار ریزگردها. در حالی که متخصصان و کارشناسان بارها کانون ریزگردها را قسمت‌های خشک شده تالاب‌های جنوب کشور، به ویژه هورالعظیم و راه مهار آن را پاشیدن ریگ دانسته‌اند، دست دولت و پیمانکاران "مالچ‌پاش" بر پوشاندن شنزارها و ماسه‌زارهای خوزستان با گرد مرگ اصرار دارند. شنزارها و ماسه‌زارهایی در کویرهای فکه، چذابه و بستان که مانند سایر کویرهای کشور، هزاران سال قدمت دارند اما حالا، قیراندود شدنشان هم به سود منفعت‌طلبان است و هم به سود مسئولانی که از پذیرفتن علت اصلی گردوغبار یعنی خشک شدن تالاب‌ها در نتیجه سیاست‌های نادرست طی سال‌های اخیر، طفره می‌روند.




www.youtube.com/watch?v=2UPmZbFYQzA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



حمید January 17, 2019 08:00 PM

ما کی میخواهیم بفهمیم که برای این آخوندها نه جان آدمها مهم هست نه مملکت ایران فقط میخواهند جیب خودشونو پر کنند همه خانواده های خودشون اونور آب هستند خوش میگذرانند اینها میخوان مملکت را نابود کنند بعد هم جنگ راه بندازند و با خانواده از ایران فرار کنند ما میمونیم و یک مملکت که نه آب دارد و نه هوا و نه حتی خاک وقتی خاک را قیر پاشی کنند نه حیوانات میتونند چرا کنند و نه کشاورزی میشود کرد این راه حل فقط از مغز یک آدمکش بی وجدان میتونه بیرون بیاید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: