آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 بهمن ماه 1397 = 15-02 2019

ایران؛ نماینده مجلس: تهدید اصلی ترامپ نیست

هشدار نسبت به افزایش باندهای سرقت به‌علت فقر و بیکاری. کارگزاران حکومتی شدت گرفتن فعالیت باندهای سرقت از منازل و خودروها در کشور را نتیجه تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری‌ روزافزون جوانان، افزایش نابرابری‌های اقتصادی و فقیرتر شدن خانواد‌ه‌ها می‌دانند.

آمارهای پلیس در پایتخت و مراکز استان‌های ایران از افزایش یافتن وقوع سرقت و جرایم مختلف حکایت دارد. مرکز پژوهش‌های مجلس نیز افزایش یافتن میزان سرقت‌ها و جرایم را یکی از نتایج فقیر شدن خانواده‌ها و بیکاری جوانان، به ویژه جوانان تحصیلکرده دانسته و اعلام کرده که خط فقر از بهار ۹۶ تا ۹۷ در همه مناطق مختلف ایران ۹ تا ۱۱درصد بالا رفته است.

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی به نقل از نمایندگان و فعالان اقتصادی و کارگری، فقر در شهرها و روستاها را به "اسبی سرکش و افسارگسسته" تشبیه می‌کنند که حیات خانوارها را زیر پا می‌گذارد.

حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، افزایش سرقت، خشونت، طلاق و اعتیاد در کشور را با افزایش نابرابری‌های اجتماعی و "مدیریت ناکارآمد" مسئولان مرتبط می‌داند.

حبیب‌الله کشت زر، دیگر نماینده مجلس هم خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی، تهدید اصلی را نه ترامپ، بلکه بیکاری و فقر می‌داند.


نقش فقر در پایین کشیدن فتیله تدین

دادستان کل جمهوری اسلامی با اعلام خبر افزایش آمار سرقت در کشور، "شرایط اقتصادی حاکم" و بیکاری را از دلایل رشد این پدیده دانست.

محمدجعفر منتظری ضمن اشاره به افزایش سرقت در کشور، "شرایط اقتصادی حاکم"، بیکاری و نیز "تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها" را عوامل گسترش این پدیده برشمرد و گفت که بر اساس آمار قوه قضائیه و نیروی انتظامی، سرقت پس از جرایم مرتبط با مواد مخدر در ردیف دوم جرایم کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، منتظری با اشاره به "ارتباط مستقیم جرم سرقت" با جرایم مرتبط با مواد مخدر، افزود: «وضعیت اقتصادی و شرایطی که به لحاظ مالی در جامعه حاکم است و همچنین بیکاری از عوامل موثر افزایش‌دهنده سرقت است.»

منتظری در ادامه سخنانش در مورد "ریشه‌یابی و بررسی خاستگاه" سرقت گفت: «تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها نیز یکی دیگر از عوامل افزایش سرقت است؛ بر این اساس کسانی که مسئولیت مستقیم در ایجاد کار و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانجات را دارند، بدانند وضعیت جامعه به لحاظ اقتصادی منجر به افزایش جرایم می‌شود.»

این مقام ارشد قضایی سپس با اشاره به گسترش جرایم در صورت افزایش "فشار فقر و مشکلات اقتصادی"، گفت: «مردم معصوم نیستند وقتی تحت فشارهای اقتصادی و فقر قرار گیرند، چه بسا حتی اگر متدین هم باشند ولی نتوانند نیازهای زندگی را تامین کنند، به ویژه نیازهای ضروری را، فتیله تدین را پایین کشیده و به دنبال دست‌درازی و سرقت اموال دیگران می‌روند.»



شهنام January 17, 2019 07:49 AM

عجب! تا به حال که متدینین بزرگترین سرقت ها را انجام داده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو February 15, 2019 09:37 PM

تهدید اصلی ترامپ نیست بلکه تهدید اصلی علی خامنه ای وشرکاء بوده ومی باشد آنچه درگزارش نماینده مجلس آمده است دقیقا" آنچه ایرانی جماعت به چه بحرانی لاعلاج دچارشده است همان خواسته ضدایرانی علی خامنه ای که با زجردادن مردم ایران نهایت لذت را می برد آخوندسانان مردم ایرانی غیروابسته حکومتی را علنا" دشمن می نامند و انچه مستحق دشمن است را برانها روا میکنند با تعطیلی کارخانه ها وهمچنین مالیلت های سنگین وکمبود کالاو کسادی و بیکاری های میلیونی تنها درامد برای قشون بیکارومعتاد ومغروض وخانه بدوش با دزدی و غارت و زورگیری جواب میدهد ترامپ ثروت ملی مردم امریکا را درسوریه ولبنان و یمن وعراق بباد نمی دهد باید به این مورد توجه داشت مجلسی که تابحال درمورد اوضاع مردم کلمه ای نمی گفته است تابه چه حد باید دچاروحشت ازشورش مردم شده باشد که زنگ هشدار رامی زند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: