آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 21 دی ماه 1397 = 11-01 2019

آهنگساز: ممنوع‌ الکاری‌ام به من ابلاغ شده است

علی قمصری، آهنگساز و نوازنده در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت:«بعد از اجرای تالار وحدت که با آن شرایط برگزار شد که صدا را قطع ­[کردند] و گفتند که ممنوع­‌الکار خواهم شد، درست فردای آن شب، مرا از طرف حراست وزارت ارشاد خواستند و به من اعلام کردند که نه تنها من بلکه گروه "هم­نوازان حصار" از هر گونه فعالیت اجرایی ممنوع هستید و گفتند نامه کتبی‌­اش را هم برای دفتر موسیقی فرستاده‌­اند.»

این آهنگساز و نوازنده به خبرگزاری ایلنا گفته است:«چون به من گفته شد که از فردا ممنوع الکار می‌شوی، آنجا با خیال اینکه آینده معلوم شده به سیم آخر زدم. الان صادقانه می‌گویم که من شب آخر کنسرت، موازنه صدا را اصلا رعایت نکردم».

علی قمصری در کنسرتی در تالار وحدت با خانم سیفی‌زاده هم‌آوایی انجام داد.

گزارش قبلی: موسیقیدان برجسته ایرانی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از ممنوع الفعالیت شدنش تا اطلاع ثانوی خبر داد.

قمصری با انتشار کلیپی کوتاه در صفحه شخصی خود نوشت: «امروز خبر ممنوع شدن فعالیت من در ایران را به صورت شفاهی اعلام کردند و ظاهرا حکم به دفتر موسیقی نیز رسما ابلاغ شده. تا اطلاع ثانوی همه ی اجراهای من در ایران لغو شده است. دیشب در کنسرت تالار وحدت به دستور مسئولین ، صدای ما کاملا قطع شد و به همراه هاله سیفی زاده و بهنام ابوالقاسم و انرژی خوب مخاطبین ، بی صدا کل آن بخش را اجرا کردیم. این در حالی بود که قبل از اجرا از طرف آقای صفی پور (مدیر بنیاد رودکی) و حراست گفته شده بود که اگر اجرا کنیم صدا قطع می شود و از فردا ممنوع الفعالیت خواهم شد.
از چهار شب اجراهای تهران تنها شبی که بی استرس اجرا کردم دیشب بود. چرا که تصمیمم را بدون شک گرفته بودم. شبهای قبل بسیار اذیت شده بودیم ، تحت فشار مسئولین بودیم و حرفی نزدیم در حالی که به نظر من همخوانی ما هیچ زاویه ای با قوانین نداشت.
اما دیشب مطمئن و آرام روی صحنه رفتم. مطمئن از اینکه اعتقادم را نفروختم. دیگر از آزارها ، بازخواست ها ، تهدیدها ، لغو اجراها ، توهین ها و تعهد گرفتن ها و ... خبری نیست و مجبور نیستم مثل شب اول تالار وحدت با چهره ی غمگین روی صحنه حاضر شوم.
شاید واقعا موسیقی ایران جای امثال من نیست و من به قول خودشان ، بعضی معادلاتشان را بر هم میزنم. شاید به نظر خیلی از دوستان دیشب تصمیم اشتباهی گرفتم. اما خودم اصلا پشیمان نیستم. نمی دانم شاید هنوز ابعاد این بحران برایم روشن نشده. به هر حال امیدوارم روزهای بهتری پیش روی هنر ایران باشد.»



حقیقتگو January 9, 2019 06:19 PM

اینکه خمینی ملعون هندی وتازی تبارازهمان اوایل ظهورش برآن شد که ریشه فرهنگ وهنرایرانی را به هرشکل وفرمی بخشکاند زیراکه فرهنگ وهنروموسیقی برروح وروان مردم تاثیر می گذارد و ازانجائیکه صدیت او و تمامی عناصرعبابرودش تا بحال درزجردادن مردم بوده است ازلذت بردن آنها حتی برای کوتاه زمانی درکنسرت ها دچارتنش میشوند چه میشود درکشورترکیه که آنها هم مسلمان هستند این چنین با هنرو فرهنگ وموسیقی درگیر نمیشوند این اعمال رژیم آخوندی موج تنفرونفرتی را که ازموجودیت مردم ایران را دارد رابوضوح نشان میدهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی January 11, 2019 03:54 PM

جناب علی قمصری نازنین هنرمند والا وارزشمند ایران زمین در میان نوشتارتان کلمه ای بود که از زبان هرهنرمندی بجز درمواردی شاید انگشت شمار برزبان آورده نشده بود وجدان هنری ام را نفروختم همین کافیست بدانید که در ایران فردا در رفیع ترین استیجهای این سرزمین هنرنمائی خواهید کرد خیلی دور نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Vali January 11, 2019 09:05 PM

استاد قمصری

بیشتر از ۴۰ سال هست که از ایران خارج شدم دوران جوانی را با تار ، سنتور ، صدای نسل قبل لذت بردم و حالا با نسل شما

چنین نبود و چنین نیز نخواهد ماند درود بر خلاقی یتان افتخار هنر ایران هستید هر وقت که از کار فکریم خسته میشوم با نوای اهنگتان

انرژی دو باره میگیرم فردا از آن شماست فردا از آن ماست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: