آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 4 دی ماه 1397 = 25-12 2018

آخوند عراقی که به "آیت‌الله مافیایی" تبدیل شد

رادیو بین المللی فرانسه: محمود هاشمی شاهرودی، رئیس پیشین دستگاه قضائی جمهوری اسلامی که روز دوشنبه بیست و چهارم دسامبر درگذشت، به اعتقاد برخی از تحلیلگران، به واسطه در اختیار داشتن شبکه‌ای از روحانیون و نظامیان پرنفوذ در ایران و حتی در منطقه، یکی از چهره‌های "مافیایی" جمهوری اسلامی به شمار می‌رفت.

او حتی اگر جانشین علی خامنه‌ای، رهبر کنونی جمهوری اسلامی نمی‌شد، در انتخاب رهبر آینده جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشت و حمایت او از رهبر آینده، راه را برای ادامه نفوذ حکومت اسلامی ایران به ویژه در عراق هموارتر می‌کرد.

هاشمی شاهرودی که سال ۱۳۲۷ خورشیدی در عراق به دنیا آمد، یکی از مبارزان علیه حکومت صدام بود و سه برادرش نیز در این راه کشته شدند. او که در تشکیل مجلس اعلای عراق نقش داشت، فردی پرنفوذ در میان شیعیان عراقی به شمار می‌رفت.

هاشمی شاهرودی پیش از انتصاب به ریاست قوه قضائیه ایران در سال ۱۹۹۹ میلادی از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، در میان مردم ایران چهره‌ای شناخته شده نبود و حتی در میان اطرافیانش به دلیل تولد در عراق، به "هاشمی عراقی" معروف بود.

انتصاب هاشمی شاهرودی به ریاست قوه قضائیه، انتقادهایی را برانگیخت مبنی بر اینکه چرا یک متولد غیر ایران زمام یکی از قوای سه گانه ایران را بر عهده گرفته است. اما قانون اساسی جمهوری اسلامی در این زمینه سکوت کرده و فقط "ایرانی‌الاصل" بودن را شرط نامزدی برای ریاست جمهوری دانسته است.

هاشمی شاهرودی که برخلاف دیگر مقامات جمهوری اسلامی از سخنرانی و گفت‌وگو با رسانه‌ها پرهیز می‌کرد، در بدو شروع کار خود در قوه قضائیه، در یک اظهارنظر غیرمعمول، آن را "ویرانه"‌ خواند.

با این حال، در مدت ریاست او بر قوه قضائیه، سرکوب منتقدان جمهوری اسلامی، روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و حتی نمایندگان مجلس با شدت بیشتری ادامه یافت.

همچنین پایان دوره ده ساله ریاست او بر این قوه، همزمان بود با سرکوب اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ و بازداشت تظاهرکنندگان و بعضا کشتن آنها در زندان.

با این حال، برخی به دلیل تسامح او در به کارگیری مجازات سنگسار، از او به عنوان یک چهره "معتدل" نام بردند، اما به کارگیری مجازات اعدام در زمان او نیز در ایران هرگز متوقف نشد.

هاشمی شاهرودی که پس از پایان دوران ریاست قوه قضائیه، بارها از سوی رهبر جمهوری اسلامی به سمت‌هایی چون عضویت و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای نگهبان و ریاست هیأت عالی حل اختلاف قوا رسید.

او همچنین عضو و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بود که این مجلس ممکن است در آینده‌ای نزدیک، در صورت مرگ خامنه‌ای، جانشین او را تعیین کند.

سال گذشته بستری شدن هاشمی شاهرودی در بیمارستانی در آلمان، اعتراض مخالفان جمهوری اسلامی را برانگیخت و موجب نیمه تمام ماندن دوره درمان در آلمان و بازگشت زودهنگام او به ایران شد.

با وجود اظهارنظرهای مختلف درباره بیماری هاشمی شاهرودی، اما هیچ گاه نه خود او و نه دفترش در این زمینه به روشنی سخن نگفتند.



آرش - صبحی December 15, 2018 03:38 PM

کوری عصا کش کور دگر شود موحدی کرمانی - احمد جنتی وای براین ملت

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام December 15, 2018 04:55 PM

به امید روزی که همه آخوندها، پاسداران و بسیجی ها در یک خلای اسلامی بزرگ ریخته شوند تا ملت از شرشان خلاص گردند آمین

گزارش یا اعتراض به این نظر


farshid December 15, 2018 10:25 PM

ببینید وبشنوید پیشاپیش ببینید نوشتارهای تاریخ نویسان را که:حاکمانی را که پابه های حکومتشان لحطه به لحظه در مرداب خون وجنایت وفساد خودشان فرو میروند وجرات وشهامت بیان حقیقت را ندارند اخرین خبرها از وظعیت اخوند عراقی (به دروغ شاهرودی)بعد ازفرارازالمان بخاطر ترس از محاکمه بخاطر جنایتدهایش اکنون در اثر عدم پاسخگویی شیمی درمانی دچار وظعیت وخیمی شده و به اصل خویش بازگشته وفقط به زبان عربی صحبت می کند حالا نباید زیاد (عربی)! صحبت کند بابا گذشت زمان بیخبری ومکر وحیله هزاران ساله

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی December 24, 2018 10:43 AM

رسانه های حکومتی خواستار دعا برای این شیطانک ملعون شده اند من هم برایش آرزو میکنم که یک ضرب برود پیش اربابش شیطان و تا خاموشی آخرین ستاره در هستی در جهنم ساکن شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو December 24, 2018 11:05 AM

عجب خود فروخته هائی هستند ! یعنی چی برایش دعا کنید ؟ دعا کنیم که حالش خوب شود و باز هم به آدمکشی و جنایات خود ادامه دهد ؟ میخوام صد سال سیاه که حالش خوب نشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


ساسان December 24, 2018 11:34 AM

پیشاپیش به دوزخ رفتن این آخوند جنایتکار را به همه مردم ایران بویژه خانواده های کسانی که با حکم جنایتکاران زیر دست این حیوان و با تائید او اعدام و یا زندانی و شکنجه شدند شادباش میگویم

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو December 24, 2018 11:44 AM

به درک که ساقط و راهی فاضلاب و‌ پیش خمینی انگلش رفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


اریان December 24, 2018 02:34 PM

به درک که دارد میمیرد از آمار حیوانات وحشی یکی کم میشه لعنت به روحش و لعنت به روح پدرش به امید مرگ تمام ملاها

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush December 24, 2018 02:35 PM

اینهم یک دعا: خدایا این حرامزده را برای همیشه در آتش خشم مردم ایران بسوزان، امین

گزارش یا اعتراض به این نظر


امید December 24, 2018 04:23 PM

خيلي حیف میشه اگه این آخوندها بدون محاکمه و مجازات بميرن و راحت بشن

گزارش یا اعتراض به این نظر


شری December 24, 2018 05:26 PM

بس که جنایت کرده و جانور کثیف و هرزه ای بوده، چند سال است این جرثومه، زالوی خونخوار دارد تقاس پس می دهد، امید است جان کندنش طولانی تر شود و دست راست زیر سر تمام هم پالانش به امید روزی که تمام ملا ها، آخوندها بیگانه و وارداتی و ملا چپی های بدون عبا عمامه از ایران محو شوند نابود باد دشمنان ایران و ایرانی

گزارش یا اعتراض به این نظر


قاسم December 24, 2018 06:43 PM

این که گندش کنده شود یک جانی و یک شیاد ویک انگل از این کثافتها کمتر می شود و دنیا هم کمی پاکیزه تر می شود اینها نفسشان هم هوا را آلوده می کند پس هرچه زودتر به جهنم برود بهتر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


matin December 24, 2018 11:20 PM

جای بسی تاسف است که این جنایتکار ملعون بدون محاکمه در دادگاهی خلقی به درک واصل شد خوشحالم برای مدتی طولانی عذاب کشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین December 24, 2018 11:21 PM

هرچند مردنِ اینان باریست که از دوشمان برداشته میشود ولی چاره دردِ ما نیست زیرا مردن یعنی به آرامش رفتن او همانند برخی یارانش بدونِ دادگاهیِ مردمی به آرامش رفت
پس وای به یارانِ زنده اش که ما ایرانیان دست از سرِ آنان برنخواهیم داشت هتا ندیده های آنان هم دور از چشم نخواهند ماند

گزارش یا اعتراض به این نظر


بابک پرسا December 25, 2018 02:38 AM

به کور سیاهی رفتن آن آخوند عراقی تخم ناپاک تازیان را به شادمانی برگزار می کنیم


گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر جمهوری اسلامی و پیروانش December 25, 2018 02:41 AM

چرا که نه ؟ من براش دعا میکنم
من دعا میکنم که آخوند شاهرودی عراقی حالا حالا ها نمیره ، دعا میکنم آنقدر در بستر مرگ جون بکند که هر لحظه از خدای خودش آرزوی مرگ کند بیاید همه با هم برایش دعا کنیم لول (LOL )

گزارش یا اعتراض به این نظر


محمود December 25, 2018 09:07 AM

مرگ بر جمهوری اسلامی و پیروانش December 26, 2018 12:55 AM

این عراقی زده بشارت حیف شود زود سقط شد باید در دادگاه ملت ایران پاسخ گو باره جنایات هایی که بدست یا دستوره او به مردم شده میبود ! رفت جهنم پیش خمینی اربابش

گزارش یا اعتراض به این نظر


raha December 27, 2018 06:11 PM

کدام نفوذ در منطقه! ! آخه چه سودی برای ما داشته به جز بر باد دادن میلیاردها دلار از جیب این‌ملت فقیر،،،، کشورهای دیگه اگه نفوذ می کنند سود می برند گ تو این رژیم که مثل طاعون و وبا دست از سرمان بر نمی داره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: