آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 فروردین ماه 1398 = 24-03 2019

فاجعه زیست محیطی/ایران؛ هشدار آمریکا+فیلم

حاکمان ایران یک بار هم شده باید به فکر مردم خود باشند

رئیس گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، در یک پیام ویدیویی به مناسبت روز جهانی آب گفت: ایران بر لبه پرتگاه فاجعه زیست محیطی قرار دارد. (فیلم زیر)

برایان هوک در این پیام ویدیویی ضمن اشاره به نابودی منابع آبی در ایران طی چهل سال گذشته به علت سوءمدیریت رژیم ایران می‌گوید: «فساد در بطن این مشکل قرار دارد. ایران تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ هفت سد باستانی و تنها چهارده سد مدرن داشت. اکنون اما رژیم آیت‌الله‌ها در حدود ششصد سد ساخته است. این سدها مبتنی بر سیاست‌های مناسب زیست محیطی نیستند و برای کمک به مردم ایران ساخته نشده‌اند.»

به گفته او "این سدها به این هدف ساخته شده‌اند تا مقامات رژیم ایران بتوانند جیب‌هایشان را هرچه بیشتر با پول‌های حاصله از پروژه‌های ساختمانی پرمنفعت پرکنند. بسیاری از شرکت‌های سدسازی با سپاه پاسداران مرتبط هستند، و سپاه "هشتاد درصد اقتصاد ایران" را قبضه کرده است.

هوک تاکید می‌کند که این اقدامات ایران را به لبه پرتگاه یک فاجعه زیست‌محیطی رانده است.

این مقام آمریکايی در پیام ویدیویی خود می‌گوید که احیای روابط آمریکا و ایران" می‌تواند عصری تازه از نوآوری و رشد را برای ایران به همراه آورد


دریای خزر در حال تبدیل شدن به یک دریای مرده است

معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی با اشاره به کاهش تراز آب خزر در سال‌های اخیر هشدار داده، در صورت ادامه روند فعلی این خطر وجود دارد که دریای خزر در بخش‌های عمیق به "محیطی مرده" تبدیل شود.

علیزاده به ایسنا گفته: «در حالی‌که در سال‌های اخیر به سرعت تراز آب خزر در حال کاهش است، اما اندازه‌گیری‌ها نشانی از تسریع چرخه آب ندارد. به این معنی‌که افزایش دما مانع از عملکرد کاهش تراز در چرخه آب شده است. از این رو با افزایش بار آلی در بستر و کاهش اکسیژن در این مناطق، دریای خزر در بخش‌های عمیق به محیطی مرده تبدیل می‌شود.»

این کارشناس همچنین ورود فاضلاب‌های خانگی و کشاورزی به دریای خزر را نگران‌کننده خوانده و هشدار داده که ادامه این وضعیت "باعث افزایش بار آلی و خفگی (کاهش اکسیژن و افزایش سولفید)" در دریا می‌شود.

او توضیح داده: «این پدیده در سطح دریا سبب شکوفایی جلبکی و در سواحل سبب مردابی شدن و گسترش بوی تعفن می‌شود.»


تکرار فاجعه دریاچه ارومیه در دریای خزر

نماینده سمنان از موافقت دولت با انتقال آب دریای خزر به سمنان خبر داد. نمایندگان استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان ولی با انتقال آب خزر به "استان زداگاه رئیس جمهور" مخالفت کرده‌ و آن را "غیرمسئولانه" دانسته‌اند.

احمد همتی، نماینده سمنان در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت که برای برطرف کردن مشکل کم‌آبی استان سمنان قرار است طرح انتقال آب خزر اجرایی شود.




www.youtube.com/watch?v=LEotpdxrAMk

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



شهنام December 28, 2018 12:02 PM

آخوند نفهم جنایتکار اکوسیستم سرش نمیشود باید اینها را به درک بفرستیم وگرنه نه از ایران نشان میماند نه از ایرانی نشانی برپاخیزیم ازجاکنیم ریشه ی آخوند و تازی پرستان پادایران را

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین March 25, 2019 01:25 AM

با سپاس فراوان از مستر برایان هوک که از زبانِ ایرانیان سخن گفته اید باید در اینجا گفته شود که انگیزهٔ ملاها هم هُل دادنِ ایران به درونِ پرتگاه میباشد و سخنانِ زیبایِ شما را خار چشمِ و بازدارنده ای برایِ پیشبردِ پلیدِ خود میدانند بدبختانه بسیاری از هم میهنان هم هستند که از محیط زیست چیزی نمیدانند و این دشامدها را خدایی می پندارند از سوی دیگر چونکه رژیمِ تبهکار نتوانسته است شادیِ مردم را در روزِ چهارشنبه سوری و نوروز ببیند٬ از رویِ کینه٬ باران ساختگی برپا کرده ( فیلم: فیلم مستند باروری ابرها٬ را هتمن ببینید) تا بازدهٔ آن سببِ سیلاب های ویران کننده شود من بسیار نگرانِ هم میهنانم هستم تنها راه رهایی نابودیِ ملاها است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: