آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 مرداد ماه 1398 = 06-08 2019

سخنگو: در عمل دیگر برجامی باقی نخواهد ماند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، می‌گوید: با ادامه بی‎عملی اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی، طبق برنامه اعلام شده، ما حدود یک ماه دیگر گام سوم را برخواهیم داشت. اگر طرف مقابل قدم جدی برندارد حتما گام دیگری در پیش است؛ به این صورت که هرچه جلوتر برویم، تعهدات کمتر شده و در عمل دیگر برجامی باقی نخواهد ماند.

بهروز کمالوندی در حاشیه نشست خبری امروز وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران، درباره جزئیات گام سوم جمهوری اسلامی در کاهش تعهدات هسته‎ای گفت: اگر طرف مقابل در یک ماه باقیمانده همچنان به تعهدات خود عمل نکند، براساس آنچه قبلا رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده است، حدود یک ماه دیگر گام سوم کاهش تعهدات برجامی برداشته خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آقای ظریف در جلسه امروز نیز اشاره کردند که در بین برخی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی، ترسی وجود دارد که باید بر این ترس غلبه پیدا کنند، آن‌ها این توانایی را دارند که در مقابل آمریکا بایستند و از تصمیمات خود و تعهداتشان دفاع کنند.

معاون امور حقوقی و بین الملل سازمان انرژی اتمی گفت: هم اکنون این ظرفیت و توانایی وجود دارد و آمریکایی‌ها تقریبا به همه دنیا از جمله روسیه، چین و کشورهای اروپایی فشار می‌آورند، البته زمانی که با این کشورها جداگانه صحبت می‌شود، هیچ کدام زیربار فشارهای آمریکا رفتن را نمی‌پذیرند، اما مهم این است که تصمیم جدی گرفته و اقدام عملی انجام دهند. اگر اقدام آن‌ها جدی باشد ممکن است نیازی به برداشتن گام سوم نباشد، اما اگر طرف مقابل قدم جدی برندارد حتما گام دیگری در پیش است؛ به این صورت که هرچه جلوتر برویم، تعهدات کمتر شده و در عمل دیگر برجامی باقی نخواهد ماند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: