آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 دی ماه 1397 = 19-01 2019

تحریمها و وضعیت اسفبار ناوگان هوايی در ایران

روسیه و اوکراین هم به رژیم ایران هواپیمای جدید نمی‌فروشند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بیش از نیمی از ناوگان هوایی ایران فرسوده و نیازمند بازسازی است. بدنبال خروج آمریکا از (برجام)، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: مجوز دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران لغو خواهد شد.

به گزارش رادیو فرانسه به نقل از ایسنا، مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: براساس آماری که ارائه شده ۵۰ درصد هواپیماهای کشور فرسوده هستند بنابراین نوسازی ناوگان هوایی کشور ضروری است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرسودگی بیش از نیمی از ناوگان هوایی ایران، افزود: برای حل این مهم باید هواپیماهای نو از شرکت‌های تولید کننده خریداری کرد، البته با توجه به تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های هواپیمایی(ایرباس، بوئینگ) توان فروش این هواپیماها را به ما ندارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان شرایط دشوار در دوران تحریم گفت: بر اساس شرایط تحریم، می‌توان اقدام به خرید هواپیما از کشورهای روسیه و اوکراین کرد. البته مسئولان روسی اذعان دارند که برخی از قطعات هواپیماهای روسی(۱۰ درصد آنها) با مشارکت شرکت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپاست که مشمول تحریم هستند و برای فروش باید سازمان اوفک این قرارداد را تایید کند.

کارشناسان صنعت هوایی ایران بارها نسبت به فرسودگی ناوگان هوایی کشور و نبود زیرساخت‌های لازم که این صنعت را دچار مشکل ساخته است، هشدار داده‌اند.

جلوگیری از فروش هواپیماهای روسی

وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز فروش هواپیمای سوخو به رژیم ایران را نداد

پیش تر دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته بود: خرید هواپیماهای روسی نیازمند صدور مجوز اوفک از سوی خزانه‌داری آمریکاست.

وی امروز به خبرگزاری ایلنا گفت:‌ ورود هواپیماهای سوخو به ایران منتفی شده چون آمریکا مجوز صادر نکرده است

اسعدی سامانی افزود: نمی‌دانیم امکان به سرانجام رسیدن این قراردادها وجود دارد یا نه؟ پیش از این سوخو اعلام کرده بود که برخی از قطعات آمریکایی این هواپیماها را تغییر خواهد داد تا برای فروش آن به ایران نیازی به اخذ مجوز از وزارت خزانه‌داری نباشد اما نتوانست این اقدام را انجام دهد.

وی افزود: متاسفانه دور زدن تحریم‌های جدید از تحریم‌های دوره قبل سخت‌تر شده است



شهنام January 2, 2019 05:50 PM

امیدوارم حتی بسیجیان هم فهمیده باشند که روسیه بدون اجازه ی آمریکا آب هم نمیتواند بخورد و بدون قطعات آمریکایی حتی قادر به ساخت یک هواپیما هم نیستند چه برسد به موشک مافوق صوت

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 19, 2019 07:45 PM

خوب دیگه بسیجیا و آخوندا وقتشه امام زمونتون رو رونمایی کنید کجاست این سوپرمن ته چاه که بیاد نجاتتون بده بدبختای متوهم؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: