آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 آبان ماه 1397 = 16-11 2018

استقبال آمریکا از قطعنامه جدید علیه رژیم ایران

وزارت خارجه آمریکا از رأی محکومیت کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم ایران به دلیل نقض حقوق بشر استقبال کرد.

در پیام وزارت خارجه آمریکا آمده است:‌ ۸۵ کشور از جمله آمریکا، دانمارک، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلستان، استرالیا، ژاپن و یمن جزو کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای موافق دادند.

در این پیام با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا آمده است: بارها گفته شده هدف تحریمها توقف فعالیتهای تنش زای رژیم ایران در خاورمیانه است و دولت آمریکا در کنار مردم ایران است.

گزارش قبلی: به پشنهاد کانادا کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن به شدت نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی شده است.

در این قطعنامه شدیدا نسبت به "محدودیت‌های شدید حق آزادی اندیشه، مذهب و اعتقادات" و همچنین اعمال تبعیض‌علیه زنان در قوانین و همچنین در اجتماع، اعتراض و از رژیم ایران خواسته شده تا به این سرکوب‌ها پایان دهد.

به گزارش رادیو آلمان، این قطعنامه که از سوی کانادا پیشنهاد شده بود، با ۸۵ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۸ رأی ممتنع به تصویب رسید.

در این قطعنامه به سرکوب اقلیت‌های مذهبی در ایران نظیر مسیحیان، دراویش گنابادی، یهودیان، صوفی‌ها، سنی‌ها، زرتشتیان، پیروان اهل حق (یارسانی‌) و اعضای جامعه بهاییان اشاره و از حکومت ایران خواسته شده تا زندانیان عقیدتی از جمله رهبران بهایی را از زندان آزاد کند.

در این قطعنامه همچنین از مجازات اعدام از جمله در مورد افراد زیر سن قانونی به شدت ابراز نگرانی شده است.

انتظار می‌رود قطعنامه یاد شده ماه آینده در رأی‌گیری در صحن مجمع عمومی سازمان ملل با موافقت اعضا روبرو شود.




خسرو November 16, 2018 12:18 PM

این 30 نفر که رای مخالف داده اند چگونه چشمشان را بروی حقایق غیر قابل انکار میبندند ؟ آیا منفعتی از این مظالم نصیبشان میشود و یا اینکه رژیم جنایتکار سیبیلشان را از پول ما چرب کرده است ؟ و شاید با کسانیکه رای ممتنع داده اند میخواهند بگویند ما خبری از آنچه در دنیا میگذرد نداریم! در هر صورت عمل انها غیر قابل توجیه و توهین به نوع بشر است اینان صلاحیت عضویت در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل را ندارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


مرگ بر جمهوری اسلامی November 17, 2018 06:50 PM

این ۳۰ نماینده هایی ک رای منفی داده اند یا کشورشون از ملا ها باج میگیرند، یا اینکه کشور خودشون هم دست کمی از ایران نداره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: