آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 آذر ماه 1397 = 26-11 2018

رسوائی تازه ای برای پیام رسان های دولتی

هاتگرام و تلگرام طلایی را یک دستگاه امنیتی راه انداخته است

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، دولت روحانی و یک دستگاه امنیتی را به راه‌اندازی هاتگرام و تلگرام طلایی متهم کرده و گفته اگرچه اطلاعات کاربران این شبکه‌ها ذخیره می‌شود، اما این دو باعث شکست فیلترینگ تلگرام شده‌اند.

مجتبی ذوالنوری، عضو فراکسیون ولایی مجلس با انتقاد از دولت حسن روحانی تایید کرده است که دو شبکه پیام‌رسان هاتگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) از سوی "یک دستگاه امنیتی در داخل کشور" راه‌اندازی شده‌اند و به طور طبیعی یک نسخه از اطلاعات کاربرانی که از طریق این دو شبکه وارد تلگرام می‌شوند، از سوی این دستگاه امنیتی ذخیره می‌شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از "دستگاه امنیتی" نام نبرده است، اما در سخنانش با متهم کردن دولت روحانی به داشتن منافع مادی در راه‌اندازی دو شبکه هاتگرام و طلاگرام، عملا انگشت اتهام را به سوی وزارت اطلاعات نشانه گرفته است.

بر اساس بررسی‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۶۳ درصد ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که از این میزان با وجود فیلترینگ ۴۷ درصد را استفاده‌کنندگان تلگرام تشکیل می‌دهند.

بر اساس این بررسی سهم برخی پیام‌رسان‌های داخلی از این مخاطبان در ماه‌های گذشته به شدت کاهش یافته و در برخی موارد به صفر رسیده است.

در ایران ٨٨ میلیون تلفن همراه مشغول به کار است

به گزارش مرکز آمار ایران در سال ١٣٩٦ شمار "مشترکان تلفن همراه مشغول به کار" به ٨٨ میلیون رسید که نسبت به سال ١٣٩٥، هفت درصد رشد داشته است.

٢٠ درصد تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ١٣٩٦ را تهرانی‌ها تشکیل می‌دهند. تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ١٣٩٦ نسبت به سال ١٣٨٥، ٤٧٤ درصد افزایش یافته است.



آرش - صبحی October 20, 2018 06:11 PM

یکی از دوستان بسیار نزدیک که در زمره مبارزین داخلی نیز میباشد در زمینه نرم افزارهای موبایل فعال است چندی پیش میگفت روزانه حدود 20 تا 30 نفر مراجعه کننده برای نسب فیلترشکن مطمئن دارند که بتوانند به شبکه اجتماعی بویژه شبکه های تلگرام متصل شوند جمهوری اسلامی در خود فریبی هم ید طولائی دارد و هرگز هم به این شعور نخواهد رسید که هیچ عملی با فشار وامریه وبخشنامه ومسدود کردن میسر نخواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


قاسم October 20, 2018 06:58 PM

آخه تو ایران شبکه اجتماعی چه معنا داره وقتی همش زیر زرهبینه فقط مسخره است و بس حتما عکس آخوند هم توش هست که تهوع آور میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین November 26, 2018 02:49 PM

نخبگانِ جهان برای یک نوآوری سالها رنج کشیده و هزینه کرده و گاهی در این راه جوانی را هدر داده تا مردمِ جهان در آسایش زندگی کنند مانند برق، خودرو، هواپیما، رایانه ووو در این جهان اهریمنانی همانند ملاهای بخت النصری که تنها برای ویرانگری پا به جهان گذاشته اند و از نوآوری ها بهره برداریِ نادرست کرده و جهان را به نابودی میکشانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: