آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 شهریور ماه 1397 = 21-09 2018

آمریکا درصدد افزایش فشار بر ونزوئلا است

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه شب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، گفت: ایالات متحده در روزهای آینده مجموعه ای از اقدامات را به منظور افزایش سطح فشار بر دولت ونزوئلا در پیش خواهد گرفت.

این در حالیست که سازمان عفو بین‌الملل از دولت ونزولا به دلیل اقدامات سرکوبگرانه در این کشور علیه مخالفان و معترضان انتقاد و اعلام کرد تعداد کشته‌های این سرکوبگری‌ها در ونزوئلا حتی از برخی مناطق جنگی بیشتر بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان دولت ونزوئلا، دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور را متهم به سرکوبگری‌ علیه هر نوع صدای مخالفی در طی بحران اقتصادی چهار سال گذشته در این کشور کرده‌اند. بحرانی که بر اساس اعلام کارشناسان چند دانشگاه مشهور موجب فقیر شدن ۸۷ درصد مردم این کشور شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در یک گزارش به اقدامات همراه با خشونت نیروهای امنیتی در ونزوئلا در جریان عملیات‌هایشان علیه مجرمان در مناطق فقیرنشین شهرهای بزرگ این کشور پرداخت. این سازمان در بیانیه خود گفت مقام‌های دولتی در ونزوئلا با در پیش گرفتن روش‌های نظامی به اعمال زور افراطی و همراه با سوء استفاده دست زده و در برخی موارد عمدا در عملیات‌های امنیتی مرتکب قتل می‌شوند. در این گزارش آمده است در پرونده‌های مستندسازی شده از سوی عفو بین‌الملل قربانیان غیرمسلح بودند. معاینات پزشکی قانونی نشان داد که این قربانیان دارای زخم اصابت گلوله به گردن، گلو و سر بوده‌اند. آنها در حالی که زانو زده یا درازکش بودند، کشته شدند.

استبان بلتران، مدیر بخش اسپانیای عفو بین‌الملل گفت تعداد این قتل‌ها در ونزوئلا خیلی بیشتر از قتل‌های بسیاری از کشورهای درگیر در جنگ است. ماریانا فونتورا مارکوئز یک مقام ارشد واحد آرژانتین در عفو بین‌الملل نیز گفت در ونزئلا نرخ قتل ۸۹ در هر ۱۰۰ هزار نفر است که سه برابر بیشتر از کشور برزیل در همسایگی این کشور به عنوان یکی از جرم‌خیزترین کشورهای جهان است.

او ادامه داد: مسئله عدم امنیت جزو اصلی‌ترین دلایل ارائه شده از سوی ونزوئلایی‌هایی است که کشورشان را ترک کرده‌اند.


حمله نظامی به ونزوئلا برای برکناری دیکتاتور؟

رئیس سازمان منطقه‌ای کشورهای آمریکایی که در آن ۳۵ کشور عضویت دارند ضمن انتقاد از مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که مداخله نظامی در این کشور منتفی نیست. او نیکلاس مادرو را به "جنایت ضد بشری" متهم کرد.

لوئیس آلماگرو، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی در دیداراز کلمبیا گفت که با توجه به اوضاع کنونی ونزوئلا دخالت نظامی هم می‌تواند یکی ازگزینه‌ها برای سرنگونی رژیم نیکلاس مادورو باشد.

دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی همچنین تاکید کرد که دولت مادورو حقوق بشر را رعایت نکرده و "جنایت ضد بشری" مرتکب شده است. او با این‌حال تاکید کرد که در قدم اول باید مشکلات از طریق سیاسی حل و فصل شود اما نباید گزینه‌های دیگر را منتفی دانست.

آلماگرو، وزیر خارجه سابق اوروگوئه تاکید کرد: «مادورو دیکتاتور ونزوئلا کمک‌های خارجی را قبول نمی‌کند تا با استفاده از گرسنگی و کمبود دارو مردم را مجبور کند که سیاست‌های او را قبول کنند.»

بنابه آمار سازمان ملل متحد بعد از سال ۲۰۱۵ بیش از ۵/ ۱ میلیون نفر از ونزوئلا خارج شده‌اند و بیشترین تعداد به کشورهای همسایه پناه آورده‌اند. حدود ۸۰۰ هزار نفر ونزوئلایی به کشور همسایه کلمبیا فرار کرده‌اند.

مردم ونزوئلا بیش از ۱۸ سال است که تحت حکومت سوسیالیستی چاوز و مادورو، تحت بدترین شرایط زندگی می‌کنند.



ali September 16, 2018 07:44 AM

ونزوئلا نفت خیز ترین کشور جهان وقتی حکومتها قدرت را ارث پدری می دانند و علیرغم سوءمدیریت حاضر به کناره گیری هم نیستند و تنها چیزی که برایشان مهم نیست سرنوشت میدونه و انسان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: