آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 14 شهریور ماه 1397 = 05-09 2018

فیلم؛ صیادان هرمزگانی: از وقتی چینی‌ها آمدند،

فیلم زیر: اعتراض صیادان هرمزگانی: از وقتی کشتی‌های چینی آمدند خیلی از ماهی‌ها دیگر نایاب شدند

پنج سال است غارت می‌کنند

غارت منابع آبزی خلیج‌ فارس و دریای عمان، مسئله تازه‌ای نیست. غارت آبزیان جنوب به دلیل خیانت رژیم ملاها از 5سال پیش در دریای عمان و خلیج‌فارس آغاز شده و با شدت و حدت تمام ادامه دارد. کشتی‌های چینی کف خلیج فارس و دریای عمان را جارو می‌کنند و هرچیزی گیرشان بیاید صید می‌کنند.

یک استاد دانشگاه هرمزگان می گوید: اگر چینی‌ها با همین روند به صید ادامه دهند انقراض نسل بسیاری از ماهیان خلیج‌فارس حتمی است.

نوع صیدی که این کشتی‌ها انجام می‌دهند تأثیرات منفی بر اکولوژی دریا بر جای خواهد گذاشت و چرخه منظم زیست ماهیان و انواع گونه‌ها را بر هم خواهد زد.

احسان کامرانی، متخصص ارزیابی ذخایر آبزیان دانشگاه هرمزگان با صراحت اعلام می‌کند: «اگر کشتی‌های چینی با همین روند به صیدشان ادامه دهند نسل بسیاری از ماهیان خلیج‌فارس منقرض می‌شود و ما در آینده تنها عکسی از آنها خواهیم داشت. حتی گونه‌هایی از بین خواهند رفت که در سبد غذایی مردم قرار دارند.»

درست به همین دلیل است که صیادان جنوب که به شیوه سنتی صید انجام می‌دهند ازجمله معترضان فعالیت این کشتی‌ها هستند. آنها به درستی بر این باورند که نوع صید وصیادی کشتی‌های چینی، ‌معیشت این صیادان را به خطر انداخته است.

پاک کردن صورت مسئله

به‌رغم انتشار گزارش‌های متعدد مبنی بر غارت آبزیان جنوب، هیچ سازمان و نهادی تاکنون واکنش در خور تأملی به این معضل نشان نداده است. همچنان‌که اعتراض صیادان بومی جنوب که معیشت چندین هزار ساله‌شان به خطر افتاده و تورهایشان روزبه‌روز از صید خالی‌تر می‌شود به جایی نرسیده است.

صیادان جنوب که زندگی‌شان وابسته به صید و صیادی است ناامید از مسئولان محلی و ملی، رفته‌رفته باید تورهای صیادی‌شان را جمع کنند و در حسرت صید، خانه‌نشین شوند.


چینی‌ ها ما را بیچاره کرده‌ اند

خبرگزاری ایلنا در گزارشی با عنوان "چینی‌ها حتی تخم ماهی‌ها و صدف‌ها را می‌برند"، نوشت:‌ تعداد شناورهای صیادی بیگانه تنها در استان خوزستان تا پنج هزار عدد برآورد می‌شود. اهالی این منطقه می‌گویند چینی‌ها کف دریا را با تجهیزات خود می‌سابند؛ حتی تخم ماهی‌ها و صدف‌ها را هم می‌برند، چیزی برای ما باقی نگذاشته‌اند، چینی‌ها ما را بیچاره کرده‌اند.

دادن مجوز به کشتی‌های چینی برای جارو کردن کف دریا در خلیج‌ فارس در زمره سیاستهای خائنانه رژیم ایران ستیز جمهوری اسلامی است. هم‌چنان که آب و خاک ایران را هم غارت و به کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس و عراق صادر می‌ کنند و با امضای قرارداد ننگین دریای خرز، حقوق مردم ایران در این دریا را هم به روسها می‌ فروشند تا بلکه چین و روسیه در مجامع بین‌المللی از این رژیم منزوی حمایت کنند.




www.youtube.com/watch?v=0Sn9SmKCT-c

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



پلنگ ایران زمین August 18, 2018 04:45 PM

چینی ها کوسه هم شکار میکنند و در همان کشتی بسته بندی کرده و به ایرانیان با نام تن ماهی ایرانی میفروشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو August 18, 2018 09:15 PM

تنها دونمونه غیرقابل استتارمطبوعاتی آخوندی وحکومت اخوندی درکنارده ها وصدها مورددیگری با قراردهای ننگ آور ایران فروشی و بدون اطلاع مردم که حالا برای مردم رو نمائی شده است یکی هدیه کردن دریای خزر با منابع زیرزمینی به روس ها و دیگری ماهیگری با کشتی های سوپرمجهز چینی درآب های خلیج فارس

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام August 19, 2018 10:18 AM

این جنایت فراتر از وطن فروشی است ننگ و مرگ بر آخوند و سلسله کثیف صفوی و قاجار و هر پدر نامردی که از اسلام و آخوند مفعول دفاع کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


داریوش آریایی August 23, 2018 09:53 PM

منهدم کرد سردار سپه قرار داد ترکمنچای را
به زیر آورد پرچم استکبار و روس ها را

پهلوی ها کردند آباد مرز پر گهر را با تلاش
با ارق ملی نه با موشک و توپ و کلاش

ویرانه ی به جا مانده از قاجار را
شهر و روستا و طبیعت بیجان را

قلم ،دفتر،کتاب،چشمه،آب روانی که
جشن،سرود ،رقص ،می ،شرابی که

کوچه،خیابان،اتوبان،بزرگراهی که
قطار،راه آهن،بیمارستان،فرودگاهی که

هنر،موسیقی،مدرسه،سپاه دانشی که
رادیو،تلویزیون،مدرنیته،دانشگاهی که

همه از برکت خاندان پهلوی بود و بس
ساختند ایران را با جان و دل همنفس

چو افتاد ایران به دام قاجار ذاتی دگر
این ترکمنچای و آن ترکمنچاهای دگر

برخیز فریاد زن و فریاد کن فریاد
تا زنده بماند ایران بزرگ در یاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش August 30, 2018 06:35 AM

ننگ به این رژیم فاسد و غیر ایرانی که همه ذخایر ایران از نفت و گاز و آب دریا رو میفروشه تا خرج کارهای کثیف و زشت خودش کنه،دخالت در همه کشورها،خرج تروریست، آشوب و فتنه و جیره خوارهای خودش چه در ایران و چه خارج از ایران فقر و بدبختی مردم ایران در این چهل سال هر روز بدتر از روز قبل

گزارش یا اعتراض به این نظر


تهمینه ایران August 30, 2018 08:00 AM

روی سخنم باتوخامنه ای دجال بیشرف وبی ناموس است که بابرنامه های تروریستی وضدحقوق بشری وفروش دریاهاباعث فقرکل ملت ایران ونابودی دریاچه ها و رودخانه ها واکوسیستم ایران وبخشش دریای شمال و خلیج فارس به اجنبی شدی فرقه ظلم و ستم و ترورخودرا بردار و از کشور ما ایران عزیز برو بیرون برو سوریه برو هر جهنم دره ای بروگمشوکثافت خائن شارلاتان و زالو چرا خون ملت را میمکی چراباعث سقوط ارزش پول مملکت شدی کثافت بیشرافت نهایت به شکرخوردن خواهی افتاد الان بخور وایادی نجس ودراکولای خودرابردار و بروبروگمشواجنبی خائن شرخودراازسرایرانیان کم کن با چه زبانی ملت ازتوملعون وبی ناموس درخواست کنند ظلم وتروریست بازی بس است دراینده نزدیک با سر تراشیده وارونه سواربرخردر کوی وبرزن میگردانند و زیرتف و کثافت غرق خواهی شد بخودای واز قهرملت بترس بروگمشووطن فروش

گزارش یا اعتراض به این نظر


نوید August 30, 2018 11:21 AM

خودمان کردیم که لعنت بر خودمان باد
اگر رژیم بعدی یک سیستم سکولار باشه ٬ایرانی های مسلمون با چه رویی میخان پای منبر آخوند بشینن ؟
مگر اسلام ً ایرانی ٌ بدون آخوند هم امکان داره؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


مصطفی August 30, 2018 12:58 PM

پس شما نظامیان ولباس شخصیها کجایید مردمو میکشید برای حکومت کردن جمهوری اسلام وخفه خون گرفتید برای وطن فروشی

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین August 30, 2018 04:58 PM

مگر سرزمین ایران مال بابای گور به گور شده تان میباشد که آنرا بذل و بخشش میکنید هتما پیش خودتان میگویید که بادآورده است چنان گردبادی کنیم که از جهان محو شوید تا دیگر نباشید که از این گ ه خوردن ها بکنید هنگامی که دزدان چیزی را از کسی میدزدند، میخواهند آنرا بی درنگ و با نرخ پایین بفروشند و آنرا به پول چنج کنند که این مرام دزدان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام August 30, 2018 09:55 PM

در ایران آزاد فردا مردم اسلامگرایان را به زباله دانی‌ تاریخ خواهند انداخت و کار آنها در ایران تمام است

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین September 6, 2018 02:59 AM

آمار چین ۱٬۴ میلیارد و خوراکشان همه جانداران است سگ و گربه و موش خوشمزه ترین در سفره چینی هاست اکنون شکار هر گونه ماهی (کوسه و مارماهی ووو) در آبهای ایران بر سر سفره هایشان است ۱٬۴ میلیارد چینی را به سختی میتوان سیر کرد خودشان هم دریا دارند آنهم به چه بزرگی شاید بدلیل جارو کردن آبهای چین، دودمان ماهیان در آنجا کم شده است وشکار را از آبهای دیگر میکنند تا اینکه دودمان ماهیان چینی دوباره افزون شوند از لحاظ ، یک رفت و برگشت از این گذرگاه آبی بسیار پرهزینه میباشد واقتصادی نیست ولی از آنجایی که رایگان شکار (جارو) میکنند، هزینه رفت و برگشت برایشان بسیار ناچیز و هتا رایگان میشود و این گنج یست که این باهوشان میتوانند به آسانی از تنها کشورِ بی مغز جهان بگیرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: