آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 مهر ماه 1397 = 09-10 2018

کارشکنی در ادامه روند درمان آرش صادقی

کماکان از اعزام به بیمارستان و درمان آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر ممانعت می‌شود و وضعیت وی وخیم گزارش شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسئولان زندان رجایی‌شهر، کماکان از اعزام به بیمارستان آرش صادقی، فعال حقوق بشر محبوس در این زندان که پیش از این یک‌بار تحت عمل جراحی قرار گرفته‌بود، ممانعت می‌کنند. گفته شده وضعیت وی بد و دست او به شدت عفونت کرده است و اگر به مراکز درمانی فرستاده نشود وضعیت وخیمی در انتظارش خواهد بود.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «دست آرش به دلیل عدم رسیدگی پزشکی به شدت عفونت کرده و بنا بود که او را روز شنبه ۱۴ مهرماه، جهت مداوا به بیمارستان منتقل کنند، اما به دستور دادیار زندان آقای “رستمی” از اعزام آرش و همینطور تمام افرادی که نیاز به درمان داشتند ممانعت شد و اگر عفونت دست آرش صادقی درمان نشود، عواقب بدی برای وی خواهد داشت.»

این منبع مطلع ادامه داد: «این چندمین بار است که به دلیل کارشکنی مسئولان زندان رجایی‌شهر از اعزام این زندانی سیاسی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت می‌شود.»

این منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود، در مورد محرومیت زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر افزود: «زندانیان سیاسی از هرگونه وسایل گرمایشی محرومند، به خصوص اینکه امسال به دلیل سرمای زودرس هوا به شدت سرد شده و بنا به دستور “غلام‌رضا ضیایی”، رییس زندان رجایی‌شهر، از دادن بخاری به زندانیان سیاسی جلوگیری می‌شود.»

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که ۴ مهرماه پس از سه سال و نیم به مرخصی سه روزه آمده بود، از وضعیت بغرنج آرش صادقی خبر داده‌بود.

عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ منتشر کرد، گفته که مقامات ایران با ممانعت از دسترسى آرش صادقى ‌به مراقبت‌هاى درمانى و بى اعتنایى به هشدارهاى پزشکان، در حال شکنجه دادن این مدافع حقوق بشر که از سرطان رنج می‌برد، هستند.

فراخوان آمریکا برای حمایت حقوق بشر در ایران

چند مقام ارشد وزارت خارجه ایالات متحده در جلسه فراخوان آمریکا برای حمایت از حقوق بشر در ایران که در سازمان ملل متحد برگزار شد ضمن درخواست آزادی فوری زندانیان عقیدتی در ایران، اعلام کردند که آمریکا به نقض حقوق بشر در ایران توجه دارد.

به گزارش صدای آمریکا، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت در حالی که کشورهای سراسر جهان در سازمان ملل گرد آمده اند، می خواهم بر زجر بیش از ۸۰۰ زندانی عقیدتی که هنوز به خاطر ابراز حقوق بشر و آزادی دینی در زندان های ایران گرفتارند، تاکید کنم. ما در کنار آن ها هستیم و عمیقا برای سلامتی آن ها نگرانیم و از رژیم ایران خواهان آزادی فوری آن ها هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سپس احمد باطبی و محسن سازگارا دو زندانی سابق در ایران را دعوت کرد تا مشاهدات خود را برای خبرنگاران بگویند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از محسن سازگارا به عنوان یکی از قربانیان حقوق بشر در ایران یاد کرد. آقای سازگارا نیز در سخنانی به سوابق خود اشاره کرد. او گفت بیش از دو دهه است علیه جمهوری اسلامی فعالیت دارد.

دیگر فردی که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا معرفی کرد، احمد باطبی بود. آقای باطبی از فعالیت سیاسی خود در زمان دانشجویی گفت و یادآور شد: نقض حقوق بشر همچنان ادامه دارد و رژیم ایران زندانیان را شکنجه می کند.

در این مراسم، برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا نیز دیگر سخنران این نشست بود.

آقای هوک با یاد آوری اظهارات مایک پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا گفت، رژیم ایران در ۴۰ سال گذشته نشان داده یکی از بدترین نقض کنندگان منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

رئیس گروه اقدام ایران گفت اقدامات رژیم ایران غیر از بی ثبات سازی در خاورمیانه، در حوزه نقض حقوق بشر در داخل نیز ادامه دارد.

وی افزود: نقض حقوق بشر در ایران گسترده است. جهان نباید گول دیپلمات های صیقل خورده مثل محمدجواد ظریف یا افرادی مثل روحانی را بخورد.

آقای هوک کتابچه ای را نمایش داد که به موارد گسترده نقض حقوق بشر می پردازد. وی گفت: آیت الله خمینی زمانی که به ایران می رفت وعده های زیادی داد اما به هیچکدام عمل نکرد و جانشینان او هم توجهی نکردند.

در پاسخ به گیتا آرین خبرنگار صدای آمریکا که پرسید چه استراتژی درباره نقض حقوق بشر در ایران دارید، آقای هوک گفت ما به ابعاد مختلف نقض حقوق بشر در ایران می پردازیم و حتی به تخریب محیط زیست هم توجه داریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۵ فرصت طلایی داشت چون آمریکا آماده بود تحریم ها را بردارد اما رژیم ایران نه تنها از این فرصت استفاده نکرد بلکه با پولهای آزاد شده، به رژیم اسد، حزب الله و گروه های تروریستی کمک کرد... پولی که دولت اوباما به ایران داد، به تهران نرفت بلکه در دمشق فرود آمد. چند میلیون دلار به رژیم اسد کمک شد؛ صدها میلیون به حزب الله کمک شد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا افزود: اقتصاد ایران دست سپاه پاسداران است و آنها به جای مردم ایران، اولویت های دیگری در حمایت از گروه های تروریستی در خاورمیانه دارند.

در بخش دیگر این نشست، مایکل کوزاک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر گفت: مهمترین ابزاری که برای فشار بر ایران داریم، تحریم‌ها است تا بتوانیم رژیم را وادار کنیم به حقوق بشر توجه کند.



azadi August 25, 2018 03:05 PM

بهتر بود اعتصابات همگانی میشد، کامیونداران، کارمندان، معلمان، و
تا بلکه صدای مردم را اروپا بشنوه ، که متاسفانه به تنهایی آخوندان گرگ سفت همه را میدرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


daneshjo August 28, 2018 02:18 AM

با درود- بانو عزیز خانم ستوده اعتصاب غذا برای چی‌ ؟ سعی‌ کنید قوی و با انرژی باشید ما به شما و امثال شماها که می‌تونه در آینده رئیس جمهور باشید افتخار می‌کنیم از دوستان تقاضا میشود از حالا اسامی رئیس جمهور آینده لیستی‌ تهیه شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: