آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 اسفند ماه 1397 = 18-03 2019

تازه ترین تصمیم آمریکا در باره نیروهایش در سوریه

در حالیکه سه ماه پیش رئیس جمهور آمریکا از خروج تمام نظامیان این کشور از سوریه خبر داده بود، یک مقام آمریکایی از باقی ماندن دستکم هزار نظامی آمریکايی در سوریه خبر داد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از این مقام آمریکايی نوشت: ارتش آمریکا قصد دارد دستکم هزار تن از نیروهای خود را در سوریه نگه دارد.

رئیس جمهوری آمریکا پیش تر گفته بود نیرو‌های آمریکایی باید هرچه سریعتر سوریه را ترک کنند.

این اظهارات موجب نگرانی برخی متحدان آمریکا در منطقه شد که خواستار باقی ماندن نیروهای آمریکايی در سوریه هستند. به همین دلیل برخی مقامات ارشد دولت واشنگتن پس از تصمیم رئیس جمهور آمریکا، تحرکاتی را برای منصرف کردن وی آغاز کردند.

در همین حال فرمانده ستاد ارتش آمریکا اعلام کرد: این که یک روزنامه مهم آمریکایی گفته است که حدود هزار سرباز امریکایی در سوریه باقی می‌مانند، مبنای واقعی ندارد.

ژنرال دانفورد تأکید کرد برنامه‌ای که توسط رئیس جمهور، اعلام شده هیچ تغییری نکرده است.


برنامه برای خروج سپاه پاسداران از سوریه

روسیه و اسرائیل برنامه ای برای خروج نیروهای بیگانه از سوریه از جمله نیروهای تحت امر رژیم ایران تهیه می کنند

محافل نزدیک به نخست وزیر اسرائیل گفتند که دیدار وی با رئیس جمهور روسیه در مسکو موفقیت آمیز بوده و دو طرف به توافق هایی برای ادامه عملیات نظامی اسرائیل علیه حضور نیروهای سپاه قدس در سوریه نائل آمده اند و رئیس جمهوری روسیه به اسرائیل دعوت شده و این پیشنهاد را پذیرفته است.

آگاهان تاکید کردند که چنین برنامه ای، خروج همه نیروهای بیگانه، از جمله افراد مسلح رژیم ایران و یا هر کشور دیگری را شامل می گردد. در توافق نامه قید خواهد شد که پس از رسیدن به این هدف، یعنی خروج همه نیروهای خارجی از سوریه، اسرائیل نیز عملیات نظامی خود در حریم هوایی سوریه را متوقف خواهد ساخت.

رادیو پیام اسرائیل در یک تحلیل سیاسی از وقایع گفت که احتمال زیاد می رود که پوتین پیش از آن که با نتانیاهو توافق کند که لازم است برنامه ای برای خروج همه نیروهای بیگانه از سوریه تدوین شود، تصمیم خود را با بشار اسد نیز در میان گذاشته بود.

این منبع ارزیابی کرد که علت سفر ناگهانی و شتاب زده بشار اسد به تهران، و دیدار فوری وی با خامنه ای این بوده که برنامه روسیه را به آگاهی رهبر جمهوری اسلامی برساند و از او بخواهد که در اجرای این برنامه و خروج همه نیروهای بیگانه از سوریه، اخلال نکند.



پلنگ ایران زمین March 1, 2019 09:32 PM

به پونین نمیشود اعتماد کرد اسد هم تاب و توانش پایان یافته و به سببِ ده ها پول رسانیِ جمهوری اسلامی٬ روش نمیشد به خامنه ای بگوید دیگر بس است پوتین (مافیا) هم نه کشورش و نه دیگران برایش ارزشی دارند زیرا او از هنگامی که رئیس جمهور روسیه شده است٬ منابع ملی روسیه را میفروشد و پولِ مردم را به جیب میزند و دارای چندین کاخ است که در جهان بی نظیرند چگونه یک کشاورز زاده میتواند اینهمه دارایی داشته باشد (بدزدد)؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین March 18, 2019 01:26 PM

ده هزار نیروی آمریکایی در سوریه کم است و باید دستکم دو برابر بیشتر شود تا بتوانند سرِ داعش خامنه ای را بترکانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: