آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 دی ماه 1397 = 19-01 2019

نفش سپاه در یمن؛ گزارش افشاگرانه سازمان ملل

سپاه پاسداران با ارسال سوخت به شورشیان یمن کمک کرده است

ناظران سازمان ملل گزارش دادند که شورشیان حوثی در یمن با فروش نفت ایران هزینه جنگ علیه دولت یمن و ائتلاف بین‌الملل را تامین کرده‌اند. آنها در این گزارش نسبت به "فاجعه انسانی" در یمن نیز هشدار داده‌اند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که نتایج تحقیقات کارشناسان سازمان ملل در باره‌ی جنگ یمن در سال ۲۰۱۸ را رویت کرده است.

بنابراین گزارش، ناظران تحریم‌های سازمان ملل در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که محموله‌های سوختی از جانب حکومت ایران برای شورشیان حوثی یمن ارسال شده و حوثی‌ها درآمد حاصله از فروش این مواد را برای جنگ خود علیه دولت یمن هزینه کرده‌اند.

کارشناسان ناظر بر تحریم‌های یمن پیش‌تر نیز از فعالیت‌های رژیم ایران در یمن که می‌توانند نقض تحریم‌ها و مقررات بین‌المللی در ارتباط با حوثی‌ها به‌شمار روند، سخن گفته بودند.

در گزارش سال گذشته‌ کارشناسان آمده بود که رژیم ایران ممنوعیت صادرات جنگ‌افزار به یمن را مستقیم یا غیرمستقیم نقض کرده و برای حوثی‌ها موشک و پهپاد فرستاده است.


تیراندازی حوثی ها به ناظران سازمان ملل

سرپرست تیم ناظران سازمان ملل در یمن به همراه اعضای تیم در شهر بندری حدیده هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.

به گزارش العربیه، روز پنجشنبه در شهر بندری حدیده به سوی ژنرال پاتریک کامائرت سرپرست تیم ناظران سازمان ملل و دیگر اعضای تیم او تیراندازی شده است.

با این‌حال سازمان ملل می‌گوید کامائرت و اعضای تیم سالم هستند. سخنگوی سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه در توییتر نوشت: پس از حادثه تیراندازی در حدیده در غرب یمن، کامائرت و تیم وی در سلامت کامل به سر می‌برند.

سازمان ملل متحد اضافه کرده که شهر حدیده، منطقه خطرناکی است و سازمان ملل قصد ندارد حادثه تیراندازی به سوی تیم ناظران را بزرگنمایی کند.

منابع امنیتی وابسته به دولت عبدربه هادی منصور شبه‌نظامیان حوثی را عامل تیراندازی به سوی ناظران سازمان ملل معرفی کرده‌اند. این منابع می‌گویند هنگامی که تیم سازمان ملل قصد داشت از ساختمانی تخریب‌شده در جنگ بازرسی کند هدف تیراندازی قرار گرفته است.


افشای رفتار غیرانسانی حوثی‌ها با مردم گرسنه

برنامه جهانی غذا، نهادی امدادرسان که زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند گفته: بخشی از کمک‌های بشر دوستانه ارسالی این سازمان به یمن از سوی حوثی‌ها ربوده و در کانال دیگری به فروش رسیده است. (کاری که سپاه پاسداران با کمک های ارسالی برای زلزله زدگان در ایران می کند)

به گزارش یورونیوز، سازمان امداد رسان بین المللی ضمن محکوم کردن اقدام حوثی ها خواستار اجرای تدابیری فوری برای متوقف کردن این «رفتار مجرمانه» شد.

برنامه جهانی غذا که از سوی سازمان ملل متحد برای کمک رسانی غذایی و فوری به مناطق بحران زده در جهان ماموریت دارد و مقرش نیز در رم است با طرح این هشدار در بیانیه ای تهدید کرد در صورت متوقف نشدن این رویه مجبور خواهد شد همکاری با شورشیان حوثی را قطع کند.

در این بیانیه تصریح شده است که بخش بزرگی از کمک های غذایی فرستاده شده برای ساکنان صنعا، پایتخت یمن هرگز به مقصد نرسیده است.

گزارش هایی که پیش از این منتشر شده بود حکایت از آن داشت که بخشی از کمک های غذایی ارسالی به یمن توسط سازمانی تحت کنترل حوثی ها ربوده شده و در بازار پایتخت به فروش گذاشته شده است.

برنامه جهانی غذا در بیانیه خود می افزاید که بخشی از کمک های غذایی ارسالی به دیگر مناطق یمن نیز در گذشته به همین سرنوشت دچار شده بود.

مدیر کل برنامه جهانی غذا این اقدام را به مثابه «بیرون کشیدن لقمه نان از دهان افراد گرسنه» تعبیر کرده است. مناقشه و جنگ داخلی در یمن از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون بیش از ده هزار کشته برجای گذاشته و فجیع ترین بحران انسانی در جهان را رقم زده است.

به گزارش سازمان ملل متحد این مناقشه حدود بیست میلیون تن از ساکنان یمن را در وضعیت «بحران و ناامنی غذایی» قرار داده است.



علی January 1, 2019 12:35 PM

از قدیم گفتند آب گند چاله رو میجوره این حوثی ها در واقع رفتارشان مانند رفتار معلم و پشتیبانشان جمهوری اسلامی است و هر دو از یک آبشخور عقیدتی سیراب شده اند و نتیجه کار هر دو یکی است ما در ایران در زلزله رودبار و بم شاهد بودیم که کمک ها بشردوستانه کشورهای دنیا توسط برادران دزد مکتبی در بازارهای ایران به فروش می‌رسید و این کار حوثی ها طبیعی است و اصلاً جای تعجب ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین January 1, 2019 05:45 PM

حوثی ها و حزب الله شاخه ای از سپاه پاسداران هستند هر چیزی که در دکان سباه پاسداران یافت شود٬ در در دکان آنان هم یافت میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 19, 2019 07:48 PM

بساط نکبت و ترور آخوند لواط کار و نکبت شیعی گری که میراث صفویان پدوفیل است باید یکبار و برای همیشه از ایران و جهان برچیده شود ایران بدون آخوند و اسلام یعنی زیباترین و شادترین و ثروتمندترین و با آبروترین کشور جهان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: